ابراز خشم یک فعال اصلاح‌طلب از بکاربردن واژه ‘سردار’ برای ظریف

یکی از فعالان اصلاح طلب از اینکه محمد قوچانی برای وزیر امور خارجه واژه “سردار” بکاربرده است، ابراز ناراحتی کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا   احمد پورنجاتی فعال اصلاح طلب و نماینده سابق مجلس در صفحه شخصی خود نوشت: ملاحظه کنید. این متن پیامک را پریشب یک روزنامه نگار مشهور برای من فرستاده (سردبیر […]

یکی از فعالان اصلاح طلب از اینکه محمد قوچانی برای وزیر امور خارجه واژه “سردار” بکاربرده است، ابراز ناراحتی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا   احمد پورنجاتی فعال اصلاح طلب و نماینده سابق مجلس در صفحه شخصی خود نوشت: ملاحظه کنید. این متن پیامک را پریشب یک روزنامه نگار مشهور برای من فرستاده (سردبیر چند تا نشریه ی هفتگی و ماهنامه، که البته بنده هم در برخی از آن‌ها مرتکب نوشتن یادداشت شده ام ):” دکتر ظریف، سردار دیپلماسی ایران، ساعت هشت وارد ایران می‌شود. به استقبال او می‌رویم”

پیامک رو که دیدم به خودم گفتم: احمد ! یعنی این” واژگان نظامی”تا به این حد از رفعت در کاینات ذهن و زبان ما جا خوش کرده که” محمد قوچانی” عزیز، برای ستایش از یک دیپلمات محترم دست به دامان واژه ی”سردار” می‌شود! مساله، کاربست یک واژه نیست. پیش تر هم اصحاب کارگزاران، به آقای هاشمی رفسنجانی لقب” سردار سازندگی” اعطا کرده اند. مساله این است که: کی قرار است مثل یک”شهروند در جامعه مدنی”،گفتار و کردارمان – چه در مقام نقد و چه ستایش، چه در موضع استیفای حق و یا انجام مسؤولیت شهروندی – خالی از گزافه گویی و ادبیات دوران قشون سالاری صفوی و قاجاری شود.

Share