آیت الله محقق داماد: اظهارات آقای جنتی در نماز جمعه گذشته خلاف شرع بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله مصطفی محقق داماد در گفت وگو با خبرآنلاین برای برخی اظهارات چهره های روحانیت، علیه افراد اظهار تاسف کرد و این اظهارات را در حکم تهمت و خلاف شرع دانست. این مجتهد و استاد فلسفه و حقوق حوزه و دانشگاه گفت: “متاسفانه برخی اظهارات هفته گذشته آیت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاmohaghegh آیت الله مصطفی محقق داماد در گفت وگو با خبرآنلاین برای برخی اظهارات چهره های روحانیت، علیه افراد اظهار تاسف کرد و این اظهارات را در حکم تهمت و خلاف شرع دانست.

این مجتهد و استاد فلسفه و حقوق حوزه و دانشگاه گفت: “متاسفانه برخی اظهارات هفته گذشته آیت الله جنتی در نماز جمعه گذشته از صدمه زدن به این تریبون، خلاف شرع هم محسوب می شود. چرا که این نوع اظهارات با آبروی افراد بازی کردن است و موجب فسق است. ”

دکتر محقق داماد افزود: ” آقایان فراموش کرده اند که اگر هم قرار باشد مساله ای بررسی شود جای صدور احکام قضائی دادگاه است و هیچ کس نمی تواند و حق ندارد در تریبون نماز جمعه امر و نهی قضائی بکند. ”

لازم به ذکر است هفته گذشته آیت الله جنتی در نماز جمعه آقایان موسوی و کروبی را محارب و مفسد فی‌الارض خوانده و مجازات آنها را اعدام اعلام کرده بود که نظام خیلی منت بر سر اینها گذاشته که به جای اعدام، آنها را حصر خانگی کرده است.

اساس این استدلال باطل است چون محاربه مطابق ماده ۲۷۷ قانون مجازات اسلامی عبارت است از «کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا به قصد ارعاب آنها به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد.»

Share