آمادگی گیلان برای پذیرش بیماران کشورهای عضو اکو

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر محمد علی نجفی با اشاره به تواتمندی های بالای گیلان در توریسم درمانی گفت : در مذاکره با نمایندگان کشورهای عضواکو بویژه کشورهای آسیای میانه و قفقاز برآمادگی گیلان به منظور پذیرش بیماران این کشورها تأکید کرده ایم . وی افزود : آب و هوای مناسب ، توانمندی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاnajafi3-500x360 دکتر محمد علی نجفی با اشاره به تواتمندی های بالای گیلان در توریسم درمانی گفت : در مذاکره با نمایندگان کشورهای عضواکو بویژه کشورهای آسیای میانه و قفقاز برآمادگی گیلان به منظور پذیرش بیماران این کشورها تأکید کرده ایم .

وی افزود : آب و هوای مناسب ، توانمندی بالای پزشکی فعالیت ۱۱۰۰ متخصص و فوق تخصص ، ۱۸۰۰ پزشک عمومی و ۶۰۰ داندانپزشک ،ارزان بودن خدمات پزشکی با کیفیت بالا و جاذبه های گردشگری گیلان از دلایل استقبال مناسب بیماران کشورهای همسایه از امکانات درمانی گیلان است .

نماینده عالی دولت با تأکید برگسترش مراکز نمایندگی دفتر توریسم سلامت گیلان ادامه داد : تاکنون نمایندگی این دفتر با همکاری بخش خصوصی در کشورهای آذربایجان ، ترکمنستان ، گرجستان ، ارمنستان ، ترکیه ، عراق و کویت راه اندازی شده است .

دکتر نجفی با اشاره به ارزآوری مداوای بیماران خارجی اظهار داشت : راه اندازی دفتر توریسم سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: گشایش سایت توریسم سلامت به ۴ زبان انگلیسی ، روسی ، ترکی و عربی ، ایجاد بخش های VIP در بیمارستانها ، حضور مترجمان زبان روسی و انگلیسی در این بیمارستانها از جمله اقدامات برای جذب بیماران کشورهای آسیای میانه و قفقاز است .

وی با بیان اینکه از سال ۹۱ تاکنون ۶۱۰ بیمار در بیمارستانهای گیلان پذیرش شده اند گفت : این بیماران به ترتیب فراوانی از کشورهای آذربایجان ، افغانستان ، روسیه ، هندوستان ، انگلستان ، آمریکا ، سوئد، آمارات و عراق هستند .

استاندار گیلان با اشاره به فعالیت ۲۹ بیمارستان دولتی و خصوصی در استان تأکید کرد : با تکمیل ۱۲ بیمارستان دیگر در گیلان ضمن اینکه امکانات مداوای بیماران برای مردم استان فراهم میشود زیر ساخت های مناسب برای جذب توریسم درمانی نیز است .

Share