آخرین خبر از مستند تلویزیونی پروفسور مجید سمیعی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مستند پروفسور مجید سمیعی حاذق ترین پزشک مغز و اعصاب جهان در مرحله تدوین و پایانی است . این مستند در ۲ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای به زندگی علمی و اجتماعی پروفسور سمیعی در خارج و داخل کشور می پردازد . قسمت اول این مستند به زندگی این پزشک حاذق […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مستند پروفسور مجید سمیعی حاذق ترین پزشک مغز و اعصاب جهان در مرحله تدوین و پایانی است .

این مستند در ۲ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای به زندگی علمی و اجتماعی پروفسور سمیعی در خارج و داخل کشور می پردازد .

قسمت اول این مستند به زندگی این پزشک حاذق دنیا در محل زندگیش یعنی گیلان و بخش دوم آن به نگاه جهانیان به وی می پردازد. همچنین از ترکیب این دو قسمت یک برنامه ۳۵ دقیقه ای نیز تهیه شده است .

مستند زندگینامه پروفسور سمیعی دو سال پیش توسط گروه تولید سیمای مرکز گیلان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی رشت آغاز شده است و در بهمن ماه سال جاری آماده پخش است. 

لوکشین های این مستند در ایران و آلمان، کره جنوبی و محل تحصیل، کار و زندگی پروفسور تصویربرداری شده و تا پایان امسال آماده پخش می شود.

این مستند ابعاد مختلف زندگی پروفسور را از کودکی تا به امروز به تصویر کشیده، از دوران کودکی پروفسور سمیعی در زادگاهش در شهر رشت تا دوران جوانی وی در تهران و دوران تحصیلات عالی و کارشان در آلمان تصویربرداری شده است. در این مستند تصاویری از جراحی های ایشان در مرکز درمانی مغز و اعصاب در هانوفر آلمان و همچنین مصاحبه ۳۰ نفر از برگزیدگان علم پزشکی دنیا و نظرات آنها درخصوص پروفسور سمیعی در خارج از کشور نیز گنجانده شده است.

در این مستند همچنین با جراحان و متخصصان مغز و اعصاب امروز دنیا که از شاگردان پروفسور هستند مصاحبه‌هایی انجام شده که برای بینندگان بسیار جذاب خواهد بود. همچنین بینندگان این مستند با زوایایی از زندگی خانوادگی پروفسور سمیعی نیز آشنا خواهند شد.samiei

محقق، تهیه کننده و کارگردان این مستند فریدون قدیمی است و کار تصویربرداری این مستند بر عهده محمدرضا پیشه احسان از فیلمبرداران مجرب صدا و سیماست، سید مصطفی نبوی تدوینگر و حدیث مباحی و امیرحسین زارعمترجم بخش های خارجی این مستند هستند.

پروفسور مجید سمیعی جراح حاذق مغز و اعصاب دنیاست که در مرکز بزرگ بیمارستانی مغز و اعصاب جهان در هانوفر آلمان به تحقیق و تدریس و کار مشغول است. وی افتخارات علمی بسیاری در محافل پزشکی جهان کسب و به تازگی همه این افتخارات را به موزه تاریخ پزشکی ایران اهدا کرده است./ایسنا

 

Share