خسارت سنگین سیل به تاسیسات زیربنایی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: سیل اخیر گیلان خسارت سنگینی به تاسیسات زیربنایی و راه‌های روستایی، فرعی و اصلی گیلان وارد کرده است. محمد ایران‌پرست ظهر امروز در جلسه راه و شهرسازی استان میزان خسارت ناشی از بارش شدید باران در گیلان را زیاد دانست.وی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: سیل اخیر گیلان خسارت سنگینی به تاسیسات زیربنایی و راه‌های روستایی، فرعی و اصلی گیلان وارد کرده است.DSC013891
محمد ایران‌پرست ظهر امروز در جلسه راه و شهرسازی استان میزان خسارت ناشی از بارش شدید باران در گیلان را زیاد دانست.وی با بیان اینکه بارش شدید باران و سیلاب در برخی مناطق گیلان خسارات زیادی بر جای گذاشته است، اظهار کرد: بارش باران پاییزی و جاری شدن سیل در گیلان در روزهای اخیر صدمات زیادی به تاسیسات زیربنایی و راه‌های روستایی، فرعی و اصلی و پل‌های این استان وارد کرد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی گیلان، ادامه داد: بارش باران که از روز چهارشنبه هفته گذشته در مناطق مختلف گیلان آغاز شد، ریزش کوه در مناطق ییلاقی، طغیان رودخانه‌ها و بروز سیلاب را به دنبال داشت.

وی، تخریب تاسیسات زیربنایی، تخریب بخشی از آب‌شستگی پایه‌های پل‌ها، انسداد دهانه آب‌روها، رانش و آب‌شستگی راه‌های روستایی و مناطق ییلاقی این استان را از دیگر آثار تخریب ناشی از سیل عنوان کرد.

ایران‌پرست، افزود: با تلاش شبانه‌روزی راهداران تمام محورهای سیل‌زده به غیر از چند راه روستایی که ابنیه آنها تخریب شده و راه جایگزین برای آنها وجود دارد بقیه راه‌ها، باز و عبور و مرور در جریان است.

به گفته وی، پاکسازی رسوبات ناشی از سیل در سطح جاده و برطرف شدن آبگرفتگی قنات‌ها در برخی محورهای روستایی و فرعی در حال انجام است.

این مسئول، آسیب‌های سیل به ابنیه فنی در شهرستان‌های شفت، فومن، صومعه‌سرا، تالش، رضوانشهر، ماسال و لنگرود را بیشتر از مناطق دیگر استان ذکر کرد.

وی از بازگشایی راه ارتباطی ماچیان به رحیم‌آباد رودسر خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اثر جاری شدن سیل و افزایش شدت جریان آب رودخانه پلرود و به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی راه ارتباطی مذکور که از دوم آبان جاری مسدود شده بود با کاهش شدت جریان آب رودخانه، ورودی و خروجی این راه ارتباطی در عصر روز گذشته بازگشایی شد.

مدیر راهداری گیلان، برداشت بی‌رویه شن و ماسه از رودخانه‌ها را از عوامل موثر در بروز سیل و تخریب و آب‌شستگی پایه‌های پل‌ها در این استان عنوان کرد.

وی از شهروندان گیلانی خواست تا در هنگام تردد در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان به‌ویژه در شب و در هنگام بارندگی‌های شدید با رعایت نکات ایمنی و توقف در مکان مناسب و امن و کسب اطلاع از مسیر، حرکت کنند.

ایران‌پرست، خودداری از اقامت و تردد در بستر و حریم رودخانه‌ها، مسیل‌ها و نقاط سیل‌گیر در هنگام بارندگی‌های شدید و رگباری را مورد تأکید مردم و مسافران قرار داد./فارس

Share