شفیعی زاده امام جمعه موقت رشت گفت :

آگاهی،بصیرت وعبرت ازنهضت عاشورا جامعه رابه بصیرت می‌رساند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه موقت رشت با اشاره به جاسوسی گسترده آمریکا در اروپا، گفت: اروپایی‌ها بعد از مدت‌ها متوجه شدند که آمریکا حتی به هم‌پیمانان خود در جاسوسی رحم نمی‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان با اشاره به ویژگی‌های نهضت عاشورا، اظهار کرد: بعد از گذشت یک‌هزار و ۴۰۰سال از نهضت عاشورا، وقایع آن بدون خرافه و تحریف به مردم رسیده است.

وی با بیان اینکه خطبا و وعاظ در ایام محرم به طور وسیع به وصایای نهضت عاشورا بپردازند، افزود: علل، انگیزه و ویژگی‌های نهضت عاشورا برای مردم تبیین شود.

13920414154111651795573خطیب جمعه رشت گفت: آگاهی، بصیرت و عبرت از نهضت عاشورا جامعه را به بصیرت می‌رساند و آثار و پیامدهای نهضت عاشورا در شکوفایی جامعه کنونی اثرگذار است.

شفیعی‌زاده با تاکید بر اینکه بی‌بصیرتی مردم از عوامل اصلی واقعه عاشورا بود، تصریح کرد: مردمی که در زمان پیامبر(ص) زندگی می‌کردند، با اهل بیت(ع) ایشان به طرز فجیعی برخورد کردند که در تاریخ عجیب بود.

وی با بیان اینکه این مسئله تا وقایع سال ۷۸ و ۸۸ در کشور، قابل درک نبود، اظهار کرد: مردم دیدند که برخی از کسانی که در دوران انقلاب و دفاع مقدس در کنار امام راحل بودند، بصیرت خود را از دست داده و در فتنه۸۸ در مقابل نظام و انقلاب قرار گرفتند.

امام جمعه موقت رشت عنوان کرد: افرادی که برای انقلاب زحمت کشیده بودند تحت تاثیر تبلیغات دشمن سر از رسانه‌های بیگانه درآوردند و علیه نظام فعالیت می‌کنند.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه دشمن تمام توان خود را برای ضربه زدن به افکار و عقاید مردم به کار گرفته است، گفت: دشمن با بمباران رسانه‌ای در تلاش برای بی‌بصیرتی در جهان اسلام است.

وی با اشاره به فرارسیدن یوم‌الله ۱۳ آبان، خاطرنشان کرد: در ۱۳آبان عظمت استکبار توسط جوانان انقلابی درهم شکست و لانه جاسوسی تسخیر شد.

امام جمعه موقت رشت، افزود: امام  راحل پس از تسخیر لانه جاسوسی فرمودند که این‌ها کاردار و دیپلمات نیستند و برای جاسوسی به ایران آمده بودند.

وی با اشاره به جاسوسی گسترده آمریکا در اروپا، اظهار کرد: اروپایی‌ها بعد از مدت‌ها متوجه شدند که آمریکا حتی به هم‌پیمانان خود در جاسوسی رحم نمی‌کند.

شفیعی‌زاده شعار همیشگی ۱۳ آبان را مرگ بر آمریکا دانست و گفت: وندی شرمن دیپلمات آمریکایی اعلام کرده که به ملت ایران اعتمادی ندارند و مسئولان نظام  و دیپلمات‌ها باید در برابر اینگونه سخنان، در مذاکرات از عزت ملت ایران دفاع کنند.

وی با اشاره به مذاکره تلفنی روحانی و اوباما، افزود: برخی رسانه‌های داخلی پس از آن به شادی پرداختند و این گونه حرکت‌ها پاسخ خوبی به آمریکا نیست.

خطیب جمعه رشت،با  تصریح بر اینکه آمریکایی‌ها ۳۵سال از هیچ تلاشی برای شکست ایران دریغ نکردند، خاطرنشان کرد: ملت ایران اسلامی دارای خطوط قرمزی هستند که هرگز اجازه تعرض به آنان را نمی‌دهند.

شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه مردم، بی‌صداقتی آمریکایی‌ها را می‌بینند و از حقوق هسته‌ای و منافع ملی هرگز عقب‌نشینی نمی‌کنند، گفت: اگر از مسائل اصلی عقب‌نشینی کنیم، آنان مسائل فلسطین، آرمان‌های امام راحل و حقوق بشر را پیش می‌کشند و

وی با بیان اینکه مسئولان فریب ظاهرسازی آمریکایی‌ها را نخورد، خاطرنشان کرد: مردم بزرگترین حامیان و پشتیبانان آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند.

امام جمعه رشت، با تاکید بر پرهیز از بدعت و خرافه در عزاداری‌های حسینی(ع)، گفت: نمازجماعت، بحث و خطبه‌محوری، توجه به امر به معروف و نهی از منکر از ویژگی‌های عزادارای‌ها باشد.

Share