مدیرکل ارشاد گیلان خبر داد:

۲۸ آبان افتتاحیه نمایشگاه کتاب گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسماعیل پور با قدردانی از نماینده ولی فقیه گیلان، استاندار پیشین و استاندار فعلی تاکید کرد: ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار از سوی اداره کل و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین و در اختیار بانک عامل برای ۲۰درصد تخفیف کتاب قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا80906310-5201058 ˈعلی اسماعیل پورˈ بعد از ظهر روز شنبه به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی در نشست مطبوعاتی افزود: نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان در حالی برگزار می شود که حتی بسیاری از استان های بزرگ کشور بدلیل کمبودهای مالی موفق به برگزاری این رخداد فرهنگی نشده اند.

وی اظهار کرد: حضور ناشران مطرح کشور بارزترین ویژگی نمایشگاه کتاب گیلان است.

وی تصریح کرد: این ناشران بدلیل غنای فرهنگی استان عازم شده اند و کمتر در نمایشگاه های استان های دیگر حضور می یابند.

اسماعیل پور با قدردانی از نماینده ولی فقیه گیلان، استاندار پیشین و استاندار فعلی تاکید کرد: ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار از سوی اداره کل و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین و در اختیار بانک عامل برای ۲۰درصد تخفیف کتاب قرار گرفته است.

وی یادآورشد: ۲۰درصد تخفیف نیز از سوی ناشران کتاب ارایه می شود؛ که در مجموع ۴۰درصد تخفیف، ارمغان نهمین نمایشگاه کتاب گیلان است.

اسماعیل پور ادامه داد: ۲۰۰میلیون ریال نیز برای حمل و نقل کتاب های ناشران از استان های شرکت کننده در نظر گرفته شده است.

وی، همچنین از فرمانداران شهرستان های استان خواست شرایط حضور شهروندان را در نمایشگاه یادشده فراهم کنند.

وی با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی،ترویج فرهنگ مطالعه را موجب بصیرت افزایی و ارتقای سطح فرهنگ جامعه دانست.

اسماعیل پور ادامه داد: سرانه مطالعه در استان با ۱۳دقیقه و ۳۰ ثانیه بیش از دیگر استان های کشور است؛ اما این رقم با توجه به غنای فرهنگی استان مطلوب نیست.

وی اظهار امیدواری کرد: برنامه هایی چون برگزاری نمایشگاه کتاب موجب افزایش سرانه مطالعه در استان شود.

نهمین نمایشگاه کتاب گیلان روز سه شنبه بیست و هشتم آبانماه با حضور مسوولان کشوری و استانی در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی گیلان برگزار می شود

Share