دولت دنبال چیست ؟

۴سناریو برای پرداخت یارانه نقدی ، دولت کدام سناریو را برمی گزیند ؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آخرین وضعیت پرداخت یارانه نقدی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴ سناریو برای پرداخت یارانه نقدی تدوین شده است که به زودی یکی از این سناریوها اجرا خواهد شد.

rabiyبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آخرین وضعیت پرداخت یارانه نقدی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴ سناریو برای پرداخت یارانه نقدی تدوین شده است که به زودی یکی از این سناریوها اجرا خواهد شد.
علی ربیعی در هشتمین همایش روز ملی تکریم خانواده که صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، ایراندخت عطاریان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و جمعی از بازنشستگان در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر با رشد جمعیت کشور روبه‌رو هستیم و در دو دهه آینده با یک انباشته‌ای در سنین بازنشستگی و سالمندی روبه‌رو خواهیم بود.

وی تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر مطالعات دقیقی در این خصوص انجام نشده است و در واقع برنامه‌های آموزشی پیش‌بینی نشده است ضمن اینکه سبک زندگی در آینده تغییر خواهد کرد.

ربیعی بیان داشت: بنده پس از انتصاب در این وزارتخانه اقدام به راه‌اندازی مراکز مطالعات برای بازنشستگان کرده که در این زمینه از تجارب بین‌المللی و همچنین اساتید و کارشناسان استفاده کرده‌ام.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: متأسفانه ما در کشورمان پزشک مخصوص پیری نداریم که این یک آسیب محسوب می‌شود و باید با برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم اقدامات مناسب‌تری را در سنین سالمندی و بازنشستگی انجام دهیم.

وی از پرداخت بخشی از مطالبات بازنشستگان کشوری خبر داد و گفت: خوشبختانه تا امروز هفت مرحله از مطالبات پرداخت شده است که بنا داریم با هماهنگی صندوق بازنشستگی کشوری باقیمانده مطالبات را پرداخت کنیم و در واقع آن را به صفر برسانیم.

ربیعی در ادامه در خصوص ایجاد خانه‌های امید (مهر) اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ۳۰ خانه امید در سطح کشور راه‌اندازی شده است که بازنشستگان می‌توانند ساعاتی را در این مراکز حاضر شوند ضمن اینکه در خانه‌های امید تمهیدات خوبی از جمله حضور مشاوران روانشناس پیش‌بینی شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: خوشبختانه در حال حاضر بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری مشکلی را در خصوص تأمین هزینه‌های درمانی ندادند و بازنشستگان به همراه خانواده‌هایشان می‌توانند با استفاده از کارت بیمه طلایی تسهیلات ویژه‌ای را در بخش درمان و بدون پرداخت ریالی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این وزارتخانه و همچنین صندوق بازنشستگی کشوری تأسیس و راه‌‌اندازی تعاونی‌های ویژه بازنشستگی است که در مرحله اول پیش‌بینی شده به هر تعاونی ۲۰ میلیون تومان پرداخت شود.

ربیعی در ادامه با انتقاد از دولت گذشته و انباشته‌ شدن بدهی‌های صندوق‌ها گفت: متأسفانه هم‌اکنون صندو‌ق‌ها ۶۰ هزار میلیارد تومان طلبکار هستند که به دلیل مدیریت ناکارآمد در دوره گذشته بدهی‌ها انباشته شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با حمایت دولت و البته با گذشت زمان این بدهی‌ها کاهش یابد.

ربیعی خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی به دنبال ایجاد بیمارستان‌هایی به سبک و سیاق بیمارستان میلاد است که البته این بخش نیز نیازمند به اعتبارات زیادی است که امیدواریم بتوانیم اقدامات مؤثری را در این بخش انجام دهیم و بیمارستان‌هایی را همانند بیمارستان میلاد در سطح کشور راه‌اندازی کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به برگزاری جلسات شورای عالی بیمه اشاره کرد و گفت: نخستین جلسه این شورا با حضور وزرای مربوطه انجام شد ضمن اینکه بنا داریم هر ماه این جلسات را به طور منظم برگزار کنیم.

وی بیان کرد: حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان نیز دستور ویژه‌ای را برای راه‌اندازی دو کمیسیون ویژه جهت بررسی مشکلات صندوق‌های تأمین اجتماعی داده‌اند که این کمیسیون‌ها در حال حاضر فعال شده و بنا داریم گام به گام مشکلات صندوق تأمین اجتماعی که از دولت‌های گذشته به ارث مانده است برطرف کنیم.

ربیعی به منشور اخلاقی تدوین شده برای مدیران سازمان تأمین اجتماعی در شستا اشاره کرد و گفت: براساس این منشور فعالیت افراد سیاسی ممنوع شده و فقط افراد متخصص می‌توانند فعالیت داشته باشند ضمن اینکه در این منشور تأکید ویژه‌ای در جلوگیری از ریخت‌و‌پاش شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه در خصوص پرداخت یارانه‌ها گفت: در این خصوص جلساتی برگزار شده است که به چند سناریو (۴ سناریو) رسیده‌ایم که البته در حال حاضر صالح نیست آنها را بیان کنیم که در آینده‌ای نزدیک آنها را به اطلاع هموطنان خواهیم رساند.

ربیعی در پایان در خصوص اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بیگران تأمین اجتماعی گفت: این موضوع در دستور کار است و گام به گام و با تأمین اعتبار آن را اجرایی خواهیم کرد./فارس

Share