عاشق بودن ، نام معلمی را ماندگار کرد

کوچکترین مدرسه جهان را معلمی که عاشق بود بنا کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبستان صداقت، کوچکترین مدرسه جهان با دو دانش آموز در بخش اسالم شهرستان تالش استان گیلان قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : دبستان صداقت، کوچکترین مدرسه جهان با دو دانش آموز در بخش اسالم شهرستان تالش استان گیلان قرار دارد.

دبستان صداقت، کوچکترین مدرسه جهان با دو دانش آموز در بخش اسالم شهرستان تالش استان گیلان قرار دارد. این دبستان در دل کوهستان‌های بخش اسالم شهرستان تالش در روستای چواژیه قرار دارد که با ساختمانی مجهز و پیش‌ساخته در اختیار یک معلم و دو دانش‌آموز دختر و پسر است

182703_564

امیر پورجوزی با ۴ سال سابقه کاری با مدرک فوق لیسانس علوم تربیتی برای درس دادن به دو دانش‌آموز خود ابتدای هر هفته مسیر کوهستانی ۳۵ کیلومتری از شهر تالش تا روستا را با موتور می‌پیماید و به دلیل سختی راه و صعب العبور بودن مسیر، شنبه تا چهارشنبه را در آنجا بدور از خانواده می‌گذراند.

وی در خصوص عشق و علاقه‌اش به شغل معلمی به خبرنگار ایسنا گفت: با عشقی که به شغل ارزشمند معلمی دارم به این مدرسه می‌آیم تا همه بتوانند از نعمت سواد بهره‌مند شوند.

وی افزود: نباید به دیده شغل به معلمی نگاه کرد، بلکه معلمی حرفه و کار اصلی انبیاء الهی بوده است، ما باید تلاش کنیم تا دانش آموزان را با روش‌های جدید آموزشی و تربیتی در هرکجا که درس می‌خوانند، آشنا سازیم.

پورجوزی با بیان اینکه در حال حاضر با دو دانش آموز در مدرسه حضور دارد، تصریح کرد: آزیتا دانش‌آموز ۱۰ ساله هر روز حدود ۳۰ دقیقه پیاده‌روی می‌کند تا از روستای همجوار به این مدرسه بیاید و درس بخواند و زاهد نیز دانش‌آموز پایه اول دبستان این مدرسه است.

در این راستا، کاووس کرمی رئیس آموزش و پرورش تالش نیز ادامه داد: شهرستان تالش دارای ۵۰ مدرسه عشایری است که تعداد یک هزار دانش آموز در آنها مشغول تحصیل هستند.

کرمی با بیان اینکه دبستان صداقت یکی از این مدارس عشایری است، گفت: راه مواصلاتی به روستای هشت‌ خانواره چواژیه صعب‌العبور و کوهستانی است.

وی بیان کرد: این روستا فقط دو دانش آموز دارد که اکنون به همت یک معلم فداکار در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

دبستان صداقت روستا از نوع پیش ساخته در سال ۱۳۹۰ توسط نوسازی مدارس استان گیلان احداث شده است و در اختیار آموزش و پرورش تالش قرار گرفته است.

این مدرسه در ابتدا دارای چهار دانش آموز بود که به دلیل کوچ کردن برخی از اهالی روستا به مناطق شهری، جمعیت دانش آموزی دبستان به ۲ نفر رسیده است.

‌این دبستان جزو مدارس درجه سه عشایری سیار محسوب می‌شود که از ابتدای سال تحصیلی آغاز بکار کرده است.

اهالی این روستا از اینکه آموزش و پرورش در این روستای عشایری دور افتاده برای دو دانش آموز یک مدرسه و یک معلم اختصاص داده بسیار خوشحال و خرسندند.

می‌توان گفت این مدرسه از نظر جمعیت دانش آموزی کوچک ترین دبستان کشور و شاید هم جهان باشد که به همت آموزش و پرورش، یک دبستان و یک معلم با تمامی امکانات برای دو دانش آموز مهیا شده است.

Share