کشف ۱۳۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر کل تعزیرات حکومتی گیلان از کشف ۱۳۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در رشت خبر داد. رضا قشلاقی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح نظارتی مربوط به واحدهای سهمیه‌بگیر روز گذشته تیم بازرسی مشترک با بازدید از شرکت‌های سهمیه‌بگیر سوخت موفق به کشف مقدار ۱۳۸ هزار لیتر سوخت شدند. وی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر کل تعزیرات حکومتی گیلان از کشف ۱۳۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در رشت خبر داد.

رضا قشلاقی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح نظارتی مربوط به واحدهای سهمیه‌بگیر روز گذشته تیم بازرسی مشترک با بازدید از شرکت‌های سهمیه‌بگیر سوخت موفق به کشف مقدار ۱۳۸ هزار لیتر سوخت شدند.

وی کشف این مقدار سوخت را از دو کارخانه که با وجود گازسوز بودن روند تولید، اقدام به تهیه و نگه‌داری سوخت کرده بودند، ذکر کرد.

این مسئول افزود: تخلف واحدهای مذکور در صورت جلسه جداگانه برای مسیر مراحل قضایی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی نظارت و بازرسی از مرغ فروشی‌ها و قصابی‌ها را برنامه مدون دستگاه‌های نظارتی برشمرد و گفت: تیم بازرسی متشکل از بازرسان مجمع امور صنفی و کارشناسان دامپزشکی با حضور نماینده تعزیرات حکومتی از ۲۲ واحد مرغ فروشی و قصابی بازدید کردند.

به گفته قشلاقی، در بازدیدهای مذکور تعداد چهار واحد متخلف با به دلیل درج نکردن قیمت، رعایت نکردن مقررات بهداشتی و عرضه گوشت و مرغ فاسد و تاریخ مصرف گذشته شناسایی شدند.

وی افزود: در این بازدیدها مقدار ۴۲ کیلو گوشت غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف کشف و ضبط و مراتب با صورتجلسات جداگانه به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی گیلان درباره تعزیر چند متخلف تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت و مجمع امور صنفی استان در زمینه عرضه کالای قاچاق، عرضه خارج از شبکه سوخت، کم‌فروشی و گرانفروشی توسط چند واحد صنفی، پرونده‌هایی را تشکیل دادند که برای رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی استان ارسال شدند.

به گفته وی، پس از بررسی پرونده‌ها در شعب تعزیرات حکومتی استان، تخلفات محرز تشخیص داده شد و طبق قانون، عوامل تخلف به پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۲۳۰ میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شدند.

قشلاقی مدیر کل تعزیرات حکومتی از جزای نقدی، ضبط کالا و نصب پارچه متخلف صنفی بر سردر این واحد صنفی خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: امسال به دنبال کشف کالای قاچاق برای دومین بار از این واحد صنفی بازدید شد.

به گفته این مسئول، واحد صنفی مذکور به پرداخت بیش از ۵ میلیون و ۵۹۴ هزار ریال جزای نقدی معادل ۵ برابر ارزش کالای قاچاق و نصب پارچه تخلف از مقررات صنفی به مدت یک ماه صادر شد.فارس

Share