کشف حشره ریش‌بزی در آمریکای جنوبی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گروهی از محققان دانشگاه هاروارد و موزه های سراسر جهان به مدت سه هفته جنگل های جنوب شرقی سورینام (Suriname) را برای کشف انواع موجودات مورد تحقیق و بررسی قرار دادند و در نهایت توانستند اطلاعاتی را در مورد کیفیت آب این جنگلها و ۱۳۷۸ نوع گیاه،مورچه، ماهی، دوزیستان، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گروهی از محققان دانشگاه هاروارد و موزه های سراسر جهان به مدت سه هفته جنگل های جنوب شرقی سورینام (Suriname) را برای کشف انواع موجودات مورد تحقیق و بررسی قرار دادند و در نهایت توانستند اطلاعاتی را در مورد کیفیت آب این جنگلها و ۱۳۷۸ نوع گیاه،مورچه، ماهی، دوزیستان، پرندگان و پستانداران این منطقه به دست بیاورند.

یکی از موجودات تازه کشف شده حشره ای هفت میلی متری و طلایی رنگ است که بدن دراز آن با نقاط نارنجی و راه راه پوشیده شده است. این حشره شاخک هایی شبیه مو دارد که در انتهای بدنش قرار گرفته است از این رو این حشره ˈریش بزیˈ نامیده می شود.


محققان بر این باورند که این حشره، شکل نابالغ حشره ای به نام نیمف (nymph ) است و احتمالا به یکی از چهار خانواده این حشره یعنی Dictyopharidae ،Nogodinidae ، Lophopidae و یا Tropiduchidae تعلق دارد.

این گونه جدید حشره یکی از ۶۰ گونه ای است که در جریان این کند و کاو کشف شده است.

به گفته محققان تعداد بالای گونه های جدید کشف شده نشان دهنده تنوع زیستی شگفت انگیز این جنگل هاست.

سورینام منطقه ای وسیعی از آمریکای جنوبی است که بیش از ۲۵ درصد از جنگل های حاره ای جهان در آن قرار گرفته است./ایرنا

Share