آیت ال.. قربانی در نشست با متولیان مراسم عزاداری ماه محرم :

کج اندیشان روشهای نادرستی بکار می برند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: ایران اسلامی به تأسی از قیام عاشورا و نهضت سرخ حسینی ، پرچمدار عدالت خواهی در دنیاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله زین العابدین قربانی عصر دوشنبه در نشستی با فرماندهان ، روحانیون ، مداحان ، مسوولان هیات های مذهبی و جمعی از کارکنان نیروی انتظامی گیلان و دست اندرکاران برپایی مراسم عزاداری ماه محرم، انقلاب اسلامی ایران را ثمره عزاداری های عاشورایی خواند و جمهوری اسلامی به عنوان نظام برآمده از انقلاب را نشأت گرفته از فلسفه قیام عاشورا ذکر کرد.

IMAGE635116435381772317

وی با اشاره به شرایط اجتماعی دوران امام حسین (ع) افزود: اقامه نماز و احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین دلایل قیام سرور و سالار شهیدان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به برخی روش های نادرست عزاداری اشاره و بیان کرد: استفاده از اشعار نادرست و شیوه هایی از عزاداری که در دین مبین اسلام جایگاهی ندارد، توسط کج اندیشان رواج یافته؛ که همگان باید برای جلوگیری از ترویج این گونه رفتارها اهتمام ویژه ای داشته باشند.

سردار ابراهیم قائدرحمتی فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان نیز با اعلام آمادگی پلیس برای برگزاری هرچه بهتر عزاداری های ماه محرم، از همه دست اندرکاران هیات های مذهبی خواست ضمن همکاری با پلیس در تامین امنیت و روان کردن ترافیک در دهه اول محرم، از انجام کارهای خرافی در سوگواری ها خوددداری کنند/خبرگزاری جمهوری اسلامی

Share