چگونه رادارهای رژیم‌صهیونیستی در روز عاشورا کور شدند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الرای کویت در گزارشی نوشت: سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان دو بار در تاریخ سیزدهم سپتامبر (نهم محرم ) به مدت ۶۱ دقیقه و در روز عاشورا به مدت ۱۸ دقیقه در جمع مردم  حضور یافت. منابع آگاه از رفتار حزب الله و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الرای کویت در گزارشی نوشت: سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان دو بار در تاریخ سیزدهم سپتامبر (نهم محرم ) به مدت ۶۱ دقیقه و در روز عاشورا به مدت ۱۸ دقیقه در جمع مردم  حضور یافت.

چگونه رادارهای رژیم‌صهیونیستی هنگام سخنرانی سیدحسن‌نصرالله در روز عاشورا کور شدند؟

منابع آگاه از رفتار حزب الله و ذهنیت آن به الرای گفتند هر کس در ظهور علنی و مستقیم نصرالله دقت کند به ویژه در بار دوم می بیند که حسن نصرالله پشت تریبون قرار گرفت و هیچ مانع شیشه‌ای در مقابل وی نبود در حالیکه سیاستمداران لبنانی در گردهمایی های مردمی از این حفاظ شیشه ای استفاده می‌کنند. علاوه براین یک لیوان آب و جایی برای گذاشتن کاغذ و یادداشت روی تریبون بوده است.
این منابع درباره روایت اسرائیلی درباره علت  حمله نکردن به حسن نصرالله طی حضور علنی اش در جمع مردم گفتند عذر اسرائیلی به مثابه عذر بدتر از گناه است. زمانی که تل‌آویو در توجیه آن گفت حزب‌الله توانست روی دستگاه‌های الکترونیکی اسرائیل و رادارها هنگام سخنرانی ۱۸دقیقه‌ای‌اش پارازیت بیندازد .در حالیکه  اسرائیل ادعا کرده است هواپیماهایش می توانند طی ۲۱ دقیقه آماده شوند ، به پرواز درایند و حمله کنند.
این منابع گفتند اگر این توجیهات درست باشد پس بدین معنی است که حزب‌الله می تواند از حیث الکترونیکی در هر جنگ احتمالی با اسرائیل پیروز شود و کاری کند جنگنده‌های اسرائیل یا با یکدیگر برخورد کنند یا اینکه نتوانند از جای خود برخیزند زیرا بدون رادار کور می شوند. این امر در دانش نظامی به معنی  مختل کردن و از کار انداختن مرکز فرماندهی و دادن مجال به حزب‌الله برای پایان بخشیدن به جنگ در نخستین روز آن است.
این منابع افزودند اگر جنگنده های اسرائیل به ۲۱ دقیقه زمان نیاز دارند تا به ضاحیه جنوبی برسند پس چرا صدای غرش آن طی ۱۸ دقیقه سخنرانی نصرالله بر فراز صور یا صیدا شنیده نشد ؟ چرا تل آویو جنگنده‌هایش را در سیزدهم این ماه زمانی که ۶۱ دقیقه نصرالله پشت تریبون قرار داشت به  بالا سر وی نفرستاد؟
این منابع گفتند اسرائیل نمی خواست به نصرالله حمله کند و این امر چند علت داشت:
نخست آمریکا در صدد ورود به هیچ جنگی نیست یا از هیچ جنگ اسرائیلی حمایت نمی کند و این امر به دلایل داخلی است و همچنین تمایل ندارد شاهد چرخیدن توپ آتشین در خاورمیانه باشد.
دوم اینکه آمریکا در مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته ای به مرحله پیشرفته ای رسیده است. بنابراین اگر چه اسرائیل اعلام کرد تمایل دارد نزدیک شدن آمریکا و ایران به یکدیگر را به شکست بکشاند اما خطر نمی‌کند و منطقه را به سوی جنگ نمی‌کشاند در حالیکه می‌داند واشنگتن این بار از اسرائیل حمایت نخواهد کرد.
سوم اینکه حزب‌الله براساس رفتارهای تاکتیکی‌اش  عمدتا به اسرائیل این امکان را می‌دهد تا میزان آمادگی حزب‌الله را  با وجود مشارکت در جنگ سوریه در عمل ملاحظه کند.
الرای نوشت: این منابع درباره انگیزه‌های واقعی نصرالله برای حضور در جمع مردم گفتند رهبر حزب الله به گونه ای نشان داد که در درجه نخست به خطر اسرائیل اهمیتی نمی‌دهد با اینکه اسرائیل تهدید کرد قصد کشتن وی را دارد. وی همچنین خواست به طرفداران و اطرافیانش بگوید با وجود تهدیدهای تکفیری‌ها من در میان شما هستم. این منابع بعید ندانستند نصرالله  با دو بار حضور پی‌درپی خواست به اطرافیانش و مقاومت برای مقابله با تهدیدهای تکفیری‌ها روحیه بدهد.
Share