علی رغم وعده ی قبلی پخش زنده انجام نشد...

چه کسی از پخش زنده جلسات رأی اعتماد ضرر می‌کرد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدرضا صادق مشاور رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه رأی اعتماد درخصوص اخبار منتشر شده مبنی بر ممانعت دولت با پخش زنده تلویزیونی جلسات رای اعتماد، گفت: دولت تقاضایی برای پخش جلسه رأی اعتماد نداشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی علوم، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در دستور کار امروز مجلس قرار گرفت و نمایندگان به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی پرداختند.

قرار بود این جلسه از طریق شبکه های صداوسیما مستقیم پخش شود که در همین راستا مسئولین صداوسیما از دیروز شنبه نسبت به نصب تجهیزات تلویزیونی جهت پخش مستقیم جلسه رای اعتماد اقدام کردند.

اما صبح امروز وقتی نمایندگان مجلس وارد صحن مجلس شدند مشاهده کردند که مسئولین در حال جمع آوری این تجهیزات و انتقال آن به خارج از صحن مجلس هستند.

این اقدام اما با واکنش‌های متعدد نمایندگان رو به رو شد، به طوری نمایندگان چندین بار در تذکرات خود خواستار شفاف سازی این موضوع از هیئت رئیسه مجلس شدند.

سوال رسایی از لاریجانی: آیا رسانه رسمی دولت راستگویان راست می‌گوید؟

حجت‌الاسلام حمیدرسایی در تذکری آیین‌نامه‌ای اظهار کرد: برخی نمایندگان در مورد پخش مستقیم جلسه رای اعتماد تذکر دادند، من هم این موضوع را پرسیدم و شما (رییس مجلس شورای اسلامی ) گفتید که مجلس نقشی در این زمینه نداشته است ولی همین امروز خبرگزاری رسمی دولت خبری منتشر کرده و بعضی آقایان مصاحبه کردند که گفتند دولت برای لغو پخش مستقیم نظری نداشت و این نظر هیات رییسه بوده است. صدا وسیما هم گفته این موضوع را به ما گفته‌اند و ما نمی‌توانیم خودمان بیاییم و برویم.

وی افزود: با توجه به اینکه ابهامی در این زمینه وجود دارد مشخص کنید که آیا رسانه رسمی دولت راستگویان راست می‌گوید؟ زیرا آقای ابوترابی هم تاکید کردند که مجلس در این زمینه نظری نداشته است.

لاریجانی هرگونه مخالفت با پخش تصاویر مجلس را تکذیب کرد

لاریجانی نیز به عنوان رئیس مجلس هرگونه مخالفت با پخش تصاویر مجلس از سوی صداوسیما را تکذیب کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در صحن علنی مجلس در پاسخ به تذکرات متعدد نمایندگان درباره عدم پخش مستقیم جلسه رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی، گفت: دفعه قبل صداوسیما خودش تصمیم گرفت و این دفعه هم خودشان ابزار را آوردند و خودشان هم جمع کردند، لذا ربطی به ما نداشته است. چرا که نه آقای رئیس‌جمهور به من چیزی گفت و نه من مطلبی را به صداوسیما گفتم و هیئت رئیسه در این قضیه دخالتی نداشته است و این جلسه هم مثل جلسات قبل از رادیو در حال پخش است.

جعفرزاده

در پاسخ به لاریجانی مطرح شد: دولت شفاف سازی کند

عزیز اکبریان نماینده مردم کرج نیز در واکنش به سخنان لاریجانی مبنی بر عدم مخالفت مجلس با پخش زنده جلسه رای اعتماد خواستار شفاف سازی دولت شد.

وی در اینباره عنوان کرد: امروز تمام دستگاههای صدا و سیما برای پخش مستقیم آورده شده ولی بعد جمع‌آوری شده است، بالاخره یک نفر این تصمیم‌ را گرفته و ابلاغ کرده است، درخواست ما این است که از آقای ضرغامی بخواهید در مورد این کار توضیح دهد چون دیروز به مردم اعلام شده جلسه علنی مجلس از تلویزیون پخش مستقیم می‌شود اما یک مرتبه از انجام این کار منصرف شدند.

این نماینده‌ی اصولگرای مجلس تاکید کرد: باید مشخص شود که این تصمیم از طرف دولت یازدهم بوده است و یا آقای ضرغامی. باید افکار عمومی اعلام شود، چون عده‌ای می‌گویند این کار به دستور مجلس و عده‌ای دیگر می‌گویند به دستور رئیس جمهور انجام شده است.

روابط عمومی مجلس: مخالفتی با پخش زنده جلسه رای اعتماد نداشتیم

مهدی کیایی مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد: مجلس، مخالفتی با پخش زنده جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از شبکه خبر نداشته است.

اما رسانه ها صبح امروز خبر از مخالفت دولت با پخش جلسات رای اعتماد دادند.

به گفته برخی از اعضای هیئت رئیسه مجلس به دلیل مخالفت روحانی رئیس جمهور و توافق با هیئت رئیسه مجلس جلسه رای اعتماد به سه وزیر مستقیم از تلویزیون پخش نخواهد شد.

مشاور رئیس‌جمهور: ما درخواستی برای پخش زنده جلسه رای اعتماد ندادیم

محمدرضا صادق مشاور رئیس‌جمهور ظهر در حاشیه جلسه رأی اعتماد در جمع خبرنگاران درخصوص اخبار منتشر شده مبنی بر ممانعت دولت با پخش زنده تلویزیونی جلسات رای اعتماد، اظهار داشت: دولت تقاضایی برای اینکه جلسه رأی اعتماد پخش شود، نداشته است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دولت نظری درباره پخش نشدن جلسه داشته است، اظهار داشت: روز گذشته به مدیر شبکه خبر و رئیس سازمان صدا و سیما گفتیم که تقاضایی درباره پخش نداریم.

این در حالی است که پیشتر روابط عمومی رسانه ملی اعلام کرده بود که مشروح مذاکرات مجلس شورای اسلامی در رأی اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت خانه‌های آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فن‌آوری و ورزش از شبکه رادیو فرهنگ و «شبکه خبر» سیما به صورت زنده پخش می‌شود.

بنا بر گزارش رسانه ملی، دور قبلی مذاکرات مجلس برای وزرای پیشنهادی دولت نیز از شبکه های صداوسیما پخش و با استقبال مخاطبان و فعالان سیاسی مواجه شد.

حال باید پرسید آیا بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی و رأی اعتماد به سیدرضا صالحی‌امیری، رضا فرجی‌دانا، علی‌اصغر فانی که در دستور کار نشست علنی صبح امروز پارلمان بود، از سوی کدام نهاد مورد مخالفت قرار گرفته است و دلیل ممانعت این نهاد از پخش زنده تلویزیونی به چه دلیل بوده است؟

Share