پیشکسوت موسیقی تالش درگذشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاد ” قسمت خانی ” از پیشکسوتان موسیقی ایران و استان گیلان در سن ۶۹ سالگی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاد ” قسمت خانی ” از پیشکسوتان موسیقی ایران و استان گیلان در سن ۶۹ سالگی دارفانی را وداع گفت.

th (7)

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر ضمن تسلیت در گذشت پیشکسوت موسیقی نواحی تالشی کشور گفت: استاد ” قسمت خانی ” هنرمند موسیقی تالشی از پیشکسوتان موسیقی ایران و استان گیلان است.

علیرضا ملکی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: خبر غروب آفتاب زندگانی دنیوی هنرمند عزیز و چهره پیشکسوت عرصه موسیقی، زنده یاد قسمت خانی بارسنگینی از اندوه و حسرت را بر شانه‌ های عرصه هنر این شهرستان نهاد.

وی در گذشت غمبار این هنرمند را به جامعه هنری رضوانشهر و خانواده ایشان تسلیت و برای استادو هنرمند پر آوازه فقید تالشی غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت کرد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر با بیان اینکه بدون شک نام  استاد قسمت خانی  همیشه در ذهن و یاد هنردوستان به نیکی خواهد ماند، گفت: این استاد فقید از خوانندگان اشعار تالشی بود.

th (10)

وی در ادامه بیان اینکه  استاد ” قسمت خانی ” متولد ۱۳۲۳ در روستای اسطلخ زیر شاندرمن است، اظهارداشت: این هنرمند فقید، آلبوم های متعددی از اشعار خود را با همکاری آرمین فریدی منتشر ساخته و در جشنواره های متعددی در ایران و کشورهایی همچون اسپانیا، اتریش، سوئد، اوکراین و غیره بارها با آوازها و نغمه های تالشی حضور داشت.

ملکی نژاد تصریح کرد: خانی یکی از پیشکسوتان موسیقی ایران و گیلان است که چند ماهی با بیماری ریوی دست و پنچه نرم کرد و در نهایت روز گذشته دارفانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت./مهر

Share