‘پروفسورˈفضل الله رضاˈ، دانشمند برجسته گیلانی به ایران خواهد آمد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پروفسور ˈفضل الله رضاˈ، دانشمند برجسته ایرانی در حوزه مهندسی برق، ریاضی و شاعرایرانی همزمان با صدمین سال تولد خود به ایران سفر می کند. پروفسور ˈفضل الله رضاˈ تنها فارغ التحصیل دوره اول دانشکده فنی دانشگاه تهران است، که بعد از گذراندن دورن کارشناسی در رشته مهندسی برق، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پروفسور ˈفضل الله رضاˈ، دانشمند برجسته ایرانی در حوزه مهندسی برق، ریاضی و شاعرایرانی همزمان با صدمین سال تولد خود به ایران سفر می کند.
80904882-5198044
پروفسور ˈفضل الله رضاˈ تنها فارغ التحصیل دوره اول دانشکده فنی دانشگاه تهران است، که بعد از گذراندن دورن کارشناسی در رشته مهندسی برق، در سال ۱۳۲۴ مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاه کلمبیا در آمریکا و دکترای خود را در رشته مهندسی برق از دانشگاه مؤسسه تکنولوژی نیویورک (دانشگاه نیویورک فعلی) دریافت کرد.

این دانشمند برجسته هم اکنون در کانادا اقامت دارد و از سال ۱۳۵۷ تاکنون استاد دانشگاه های کنکوردیا در مونترئال در کبک کانادا و دانشگاه مک گیل مونترئال است.

ˈمیرعلیرضا مهناˈ، دبیر کانون مهندسی فارغ التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران با اعلام این مطلب افزود : پروفسور رضا در آستانه صدمین زادروز خود به ایران خواهد آمد و به مدت یک ماه در ایران اقامت خواهد داشت.

وی افزود : پروفسور رضا به شهرهایی همچون ˈرشتˈ (زادگاهش) ، مشهد و اصفهان سفر خواهد کرد و در مدت اقامت خود دفتری در دانشکده فنی دانشگاه تهران خواهد داشت.

دبیر کانون مهندسین فارغ التحصیل دانشگاه تهران روز چهارشنبه – ۲۹ آبان ماه- در مراسمی که به مناسبت حضورش در ایران برگزار می شود حضور خواهد داشت.

پروفسور رضا یکی از پایه گذاران نظریه اطلاعات و مخابرات در جهان است و تحقیقات گسترده ای در این زمینه و ارسال حداکثر اطلاعات در کانال های مخابراتی نویزدار داشته و در باره اطلاعات و فرایندهای تصادفی، سیستم های خطی آنالیز عمومی، نظریه سیستم ها و مدارها، نظریه کنترل سیستم های پویا، فضاهای خطی، انتقال و تلفات انرژی در شبکه ها تحقیقات مهمی انجام داده است./ایرنا

Share