پرداخت یارانه نقدی اولویت نخست دولت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون اقتصادی وزیر اقتصاد گفت:دولت خود را موظف به پرداخت یارانه نقدی می داند. محمدی  امروز در همایش اقتصاد مقاومتی شهرستان خدابنده  گفت: پرداخت یارانه نقدی همچنان اولویت نخست دولت است و هنوز از بین چندین پیشنهاد مطرح شده جایگزینی برای یارانه نقدی در نظرگرفته نشده  است. محمدی افزود: […]

yaraneبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون اقتصادی وزیر اقتصاد گفت:دولت خود را موظف به پرداخت یارانه نقدی می داند. محمدی  امروز در همایش اقتصاد مقاومتی شهرستان خدابنده  گفت: پرداخت یارانه نقدی همچنان اولویت نخست دولت است و هنوز از بین چندین پیشنهاد مطرح شده جایگزینی برای یارانه نقدی در نظرگرفته نشده  است.

محمدی افزود: پرداخت غیرنقدی به صورت کالا ، بیمه عمر، سهام عدالت از گزینه هایی است که در این زمینه مطرح است اما هنوز اولویت نخست دولت همان پرداخت نقدی یارانه است.

وی گفت: دولت تا پایان سال به دنبال مطالبات اقتصادی است و سعی دارد با احتیاط لازم تا جایی که امکان دارد از مطرح کردن  سیاست هایی که ایجاد تورم  می کند دوری کند.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد درخصوص فعالیت موسسات قرض الحسنه هم افزود :‌ نظام غیرمتشکل پولی هم اکنون۲۰ درصد نقدینگی یعنی۱۰ هزار میلیارد تومان را در اختیار دارد .

محمدی گفت : بازآرایی و اجرای مقررات به طور درست هم در این زمینه در دست بانک مرکزی است و همه سیاستگذاری ها را این بانک انجام می دهد.

وی درباره اوراق مشارکت و اوراق اسلامی هم افزود : در کنار اوراق مشارکت که درکشور تجربه آن وجود دارد اوراق اسلامی هم می تواند در عملیات بازار باز در بانک مرکزی استفاده شود که در این زمینه هم پیشنهادات به مجلس ارائه شده است و همه تصمیمات بستگی به مصوبه مجلس و تصمیم آنها دارد./واحد مرکزی خبر

Share