فرمانده انتظامی گیلان:

پدافند غیرعامل ارزان‌ترین روش دفاع در شرایط اضطراری است

رئیس پلیس گیلان با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل از چهارم تا ۱۰ آبان، افزود: اهداف والا و انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران موجب کینه‌توزی دشمن به صورت آشکار و نهان در جامعه شده است و در این راستا منطق دفاعی حکم می‌کند که پلیس آمادگی دفاع همه‌جانبه در مقابل تهدیدات را داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ابراهیم قائدرحمتی عصر امروز در جمع کارکنان انتظامی گیلان، پدافند غیرعامل را از وظایف جدانشدنی پلیس عنوان کرد.

وی اظهار کرد: اعتقاد پلیس برای حفظ خود و محافظت از مردم در شرایط خاص موجب آمادگی پلیس برای دفاع همه جانبه در مقابل تهدیدات شده است.rahmati

رئیس پلیس گیلان با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل از چهارم تا ۱۰ آبان، افزود: اهداف والا و انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران موجب کینه‌توزی دشمن به صورت آشکار و نهان در جامعه شده است و در این راستا منطق دفاعی حکم می‌کند که پلیس آمادگی دفاع همه‌جانبه در مقابل تهدیدات را داشته باشد.

وی با تصریح بر اینکه بستر پدافند غیر عامل برای پلیس مهیا است، گفت: نیروی انتظامی آمادگی لازم را برای شرایط ضروری از وظایف اصلی خود می‌داند.

قائدرحمتی، اجرای صحیح سناریوهای فرضی پدافند غیر عامل پلیس را عامل موفقیت آمادگی این نیرو دانست و ادامه داد: پلیس تمام احتمالات را مورد بررسی قرار داده و به تناسب وقایع احتمالی آمادگی خود را حفظ می‌کند.

وی پدافند غیر عامل را ارزان‌ترین و کم‌آسیب‌ترین روش دفاع در مقابل شرایط اضطراری ذکر کرد و یادآور شد: به‌کارگیری تجهیزات و فنون روز از ابتکارات پلیس برای شرایط اضطراری است.

رئیس پلیس گیلان با اشاره به اینکه سلامت جامعه برای پلیس بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: پلیس اعتقاد دارد نجات یک انسان نجات جامعه است.

وی وقوع تصادفات منجر به فوت را برای پلیس بسیار نگران کننده خواند و خاطرنشان کرد: تغییر تاکتیک و اعمال قانون به‌موقع و بدون اغماض برای رانندگانی که قوانین رانندگی را رعایت نمی‌کنند سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد.

قائدرحمتی بر تسریع حضور پلیس برای اجرای ماموریت ۱۱۰ تأکید کرد و متذکر شد: استفاده بیشتر از موتورسیکلت‌ها برای تسریع در اجرای ماموریت و حضور در صحنه در دستور کار قرار گرفته است./فارس

Share