وقوع ۳ مورد زمین‌خواری در گیلان فقط در ۷ ماه ابتدایی سال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس پلیس آگاهی گیلان از سه مورد زمین‌خواری به ارزش ۳ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان در این استان خبر داد. فرهاد فلاح کریمی  زمین‌خواری را از معضلات استان دانست و اظهار کرد: سه مورد زمین‌خواری به ارزش ۳ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان در هفت ماه نخست امسال در گیلان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس پلیس آگاهی گیلان از سه مورد زمین‌خواری به ارزش ۳ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان در این استان خبر داد.

فرهاد فلاح کریمی  زمین‌خواری را از معضلات استان دانست و اظهار کرد: سه مورد زمین‌خواری به ارزش ۳ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان در هفت ماه نخست امسال در گیلان رخ داد.

وی وقوع این زمین‌خواری‌ها را در مناطق جنگلی و ساحلی گیلان ذکر کرد.

رئیس پلیس آگاهی گیلان با اشاره به اینکه جرایم زمین‌خواری مذکور با استفاه از مدارک و اسناد جعلی انجام شده است،  تصریح کرد: افراد سودجو و فرصت‌طلب با سندسازی و جعل اسناد اقدام به خرید و فروش املاک دولتی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در سه مورد زمین‌خواری انجام شده بالغ بر ۱۷ هزار متر مربع از زمین‌های دولتی توسط افراد کلاهبردار به تصرف درآمده بود.

فلاح‌کریمی درباره مکان زمین‌های مذکور، خاطرنشان کرد:  زمین‌های مذکور در شهرستان‌های آستارا با ۱۵ هزار متر مربع  مساحت، در فومن با ۲ هزار متر مربع مساحت و در شهر رشت با ۵۰۰ متر مربع مساحت به تصرف درآمده بود.

وی با اشاره به نحوه رسیدگی به جرایم زمین‌خواری در گیلان متذکر شد: زمین‌های موجود در شهرهای آستارا و فومن آزادسازی شده و به منابع طبیعی بازگردانده شده است و زمین مذکور در شهر رشت نیز در مراجع قضایی در دست بررسی قرار دارد./فارس

Share