هفتمین همایش شیرخوارگان حسینی (ع) در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با ۲۷۰۰ نقطه در ایران و جهان در اولین جمعه از محرم حسینی اجتماع پر شور و بزرگ شیرخوارگان حسینی (ع) در مصلی امام خمینی (ره) توسط هیأت روضات الحسین (ع) رشت برگزار می گردد. رضا ثقتی دبیر برگزاری این همایش عنوان نمود : همایش شیرخوارگان حسینی که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با ۲۷۰۰ نقطه در ایران و جهان در اولین جمعه از محرم حسینی اجتماع پر شور و بزرگ شیرخوارگان حسینی (ع) در مصلی امام خمینی (ره) توسط هیأت روضات الحسین (ع) رشت برگزار می گردد.22

رضا ثقتی دبیر برگزاری این همایش عنوان نمود : همایش شیرخوارگان حسینی که برای هفتمین سال پیاپی به اجرا نهاده می شود رفته رفته می رود به بزرگترین اجتماع عزاداری استان گیلان که بنام حضرت سید الشهداء می باشد مبدل گردد.

وی فلسفه برگزاری این همایش را ایجاد سوال در ذهن تمامی انسانها نسبت به هویت وجودی عاشورا و اسرار آن با محوریت شیعه شیرخواره کربلا و حساس کردن و تهییج غیرت شیعی در راستای توفیق منزلت عاطفی عزاداری و تبیین پایگاه حماسی و عقلانی قیام حسین (ع) ذکر کرد.

رضا ثقتی ادامه داد : در این روز هزاران نفر از مادران گیلانی کودکان شیرخواره خود را نذر یاری قیام حضرت ولیعصر (عج) می نمایند.

دبیر برگزاری همایش شیرخوارگان و مسوول هیأت روضات الحسین (ع) اضافه نمود : از جمله برنامه های این همایش قرائت دعای ندبه ، روایتگری روز عاشورا توسط هنرمندان ، اجرای گروه دمام زنی ، وعظ و سخنرانی و مداحی و نوحه خوانی و آیین نذر نامه خوانی می باشد.

وی توزیع پرچم ، لباس ویژه مراسم و بسته متبرک شده که تماماً بصورت رایگان می باشد را از دیگر برنامه های این همایش عنوان نمود.

رضا ثقتی در پایان از همکاری خوب نماینده ی ولی فقیه در استان گیلان حضرت آیت ا… قربانی به جهت در اختیار نهادن مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برای این کار و از مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) و همچنین تلاشهای مجموع مدیران و کارکنان صدا و سیمای گیلان و همکاری بسیار خوب نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار رشت و هیأت های مذهبی رشت تقدیر و تشکر بعمل آورد.

شایان ذکر است همایش شیرخوارگان حسینی در روز جمعه ۱۷ آبان سالجاری مصادف با چهارم محرم رأس ساعت ۸ صبح برگزار می گردد.

Share