هتل خواب برخی حجاج در صحن نبوی + عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا برخی حجاج ترجیح می دهند به جای اقامت در هتل به همراه بار و وسایل همراه خود در صحنهای حرم مطهر نبوی(ص) بخوابند و استراحت کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، با وجود کاهش پدیده خوابیدن در مکه مکرمه و مشاعر مقدسه در مقایسه با سالهای گذشته اما […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا برخی حجاج ترجیح می دهند به جای اقامت در هتل به همراه بار و وسایل همراه خود در صحنهای حرم مطهر نبوی(ص) بخوابند و استراحت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، با وجود کاهش پدیده خوابیدن در مکه مکرمه و مشاعر مقدسه در مقایسه با سالهای گذشته اما این پدیده همچنان در مدینه منوره وجود دارد به طوری که صحنها و ایستگاههای حرم مطهر نبوی (ص)، پیش از نماز جمعه به صحنهای باز برای خوابیدن تبدیل می‌شود به طوری که بسیاری از حجاجی که با عجله خود را با آغاز موسم دوم به مدینه رساندند، از این مکانها برای خواب و استراحت استفاده می‌کنند.

برخی از حجاج هم به خوابیدن و استراحت در پارکینگهای حرم مطهر نبوی (ص) روی آورده و به خطرات چنین اماکن بسته ای برای سلامتی خود با توجه به دودهای ناشی از اگزوز خودروها توجهی ندارند.

در مقابل وزارت حج عربستان از مسئولیت خود در قبال این پدیده شانه خالی کرده است به طوری که محمد بن عبدالرحمن البیجاوی مدیر دفتر وزارت حج عربستان در مدینه منوره می‌گوید: کسانی که در صحنهای مسجدالنبی (ص) و پارکینگها می‌خوابند، خارج از سامانه وزارت هستند و آنها هیچ قرارداد اسکان ندارند که بیشتر آنها از حجاج داخل عربستان هستند.

البیجاوی افزود: تمام حجاجی که از خارج عربستان به سرزمین وحی مشرف شدند، قرارداداسکان داشته اند و هیچ یک از حجاج خارج از عربستان، در خارج از هتل و اماکن مسکونی، نمی‌خوابند و پدیده خوابیدن در مقایسه با سالهای گذشته و به سبب تشدید تدابیر ویژه مجوزهای حج در حال از بین رفتن است.

عکاظ نوشت: بر اساس رصد میدانی پدیده خوابیدن، وزارت حج و دیگر طرفهای ذیربط باید راههای عملی قابل اجرا را که از بین رفتن چنین پدیده‌های منفی در صحنهای مسجد شریف نبوی (ص) را تضمین کند، جستجو کنند.

Share