مدیرعامل جدید منطقه آزاد انزلی تاکید کرد:

نگرش مسئولین استان نسبت به منطقه آزاد انزلی تغییر کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل جدید منطقه آزاد انزلی معافیت مالیاتی را از جمله مشکلاتی دانست که تاکنون در این منطقه مرتفع نشده است و گفت: نگرش مسئولین استان نسبت به منطقه آزاد انزلی تغییر کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهندس رضا مسرور پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با قدردانی از زحمات مدیران عامل گذشته این منطقه اظهار کرد: بهبود فضای کسب و کار در کشور از اولویت‏های مهم مناطق آزاد بشمار می‏رود.masrur

وی با اشاره به اینکه ثبت شرکت در ایران ۴۷ روز طول می‏کشد، گفت: این امر در کشورهای دیگر از جمله استرالیا طی دو روز انجام می‏شود و این یکی از عواملی است که جذب سرمایه‏گذار را با مشکل مواجه می‏کند.

وی افزود: ما باید قوانین را ساده‏سازی و کارها را برای ارباب رجوع سهل و آسان کنیم.

مسرور تصریح کرد: فلسفه حضوری مناطق آزاد ایجاد درآمد ارزی است، همه مسئولین استان باید کمک کنند که این فلسفه از دو طریق جذب گردشگر و صدور کالا و خدمات عملی شود. در این راستا نمایندگان مجلس نیز باید به طور ویژه به ما کمک کنند تا این فرصت‏ها از دست نرود.

مسرور، معافیت مالیاتی را از جمله مشکلاتی دانست که تاکنون در این منطقه مرتفع نشده است و گفت: تاکنون با توجه به تلاش مدیران گذشته منطقه آزاد انزلی، این مشکل برطرف نشده است و این نشان دهنده این است که باید نگرش مسئولین استان نسبت به این منطقه تغییر کند.

وی افزود: طی هفته جاری کارگروه‏های مشترکی در این خصوص در منطقه آزاد انزلی فعال می‏شوند تا در کوتاه‏ترین زمان این مشکل برطرف شود زیرا این امر مانع جذب سرمایه‏گذار می‏شود.

مسرور خاطرنشان کرد: ما باید مناطق آزاد خوب دنیا را رصد کنیم و نباید اشتباهات تکراری انجام دهیم، در برخی موارد قانون منطقه آزاد با قانون ملی متفاوت است و خواهش بنده از مسئولین این است که این تفاوت را حل کنند.

وی در پایان گفت: معتقدم با همدلی و همیاری دستگاههای دولتی روند رو به رشد این منطقه را شاهد خواهیم بود./ایسنا

Share