نماز ظهر عاشورای دانشجویان گیلان در کربلا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کاروان ۸۰ نفره ستاد دانشجویی عتبات عالیات مراکز آموزش عالی گیلان که ۱۸ آبان امسال از مقابل مسجد قدس این شهرستان با حضور پرشور عزاداران حسینی(ع) بدرقه شده بودند، ظهر امروز به زیارت امام حسین(ع) در کربلا رفته و نماز ظهر عاشورا را در کربلای حسینی(ع) اقامه کردند. مسئول […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کاروان ۸۰ نفره ستاد دانشجویی عتبات عالیات مراکز آموزش عالی گیلان که ۱۸ آبان امسال از مقابل مسجد قدس این شهرستان با حضور پرشور عزاداران حسینی(ع) بدرقه شده بودند، ظهر امروز به زیارت امام حسین(ع) در کربلا رفته و نماز ظهر عاشورا را در کربلای حسینی(ع) اقامه کردند.

مسئول کاروان اعزامی دانشجویان گیلانی به کربلا در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، اظهار کرد: کاروان ۸۰نفره دانشجویان نخبه فرهنگی، علمی و پژوهشی گیلان تا فردا جمعه در کربلا می‌ماند و روز بعد به زیارت حرمین شریفین در کاظمین می‌رود.

حمیدرضا محمدی با بیان اینکه شور حسینی(ع) خاصی در بین زائران دانشجو وجود دارد، افزود: کاروان دانشجویان گیلان روزیکشنبه ۲۶ آبان با استقبال مردم ولایت‌مدار رشت وارد این شهرستان می‌شود.

وی با اشاره به اعزام کاروان دوم دانشجویان گیلانی در آستانه اربعین حسینی(ع) به کربلا، تصریح کرد: در مرحله دوم اعزام کاروان دانشجویان نخبه فرهنگی، علمی و پژوهشی گیلان، ۱۲۰ نفر از دانشجویان پسر در آستانه اربعین حسینی(ع) و در قالب کاروان پیاده به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

مسئول کاروان اعزامی دانشجویان گیلانی با بیان اینکه مرحله دوم اعزام در قالب کاروان پیاده است، گفت: ۱۲۰نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های گیلان  با هدف تعظیم به شعائر اسلامی و نشان دادن عظمت قیام امام حسین(ع) و قیام عاشورا به صورت کاروان پیاده به کربلای حسینی(ع) اعزام می‌شوند.

محمدی، خاطرنشان کرد: این دانشجویان در این سفر هشت روزه پس از رسیدن به نجف با پای پیاده مسیر ۹۰ کیلومتری از نجف به کربلا را طی کرده و در روز اربعین حسینی(ع) به زیارت مرقد امام حسین (ع) نائل می شوند.

وی افزود: اولویت ثبت نام برای کاروان پیاده با دانشجویانی است که دارای گذرنامه و اجازه خروج از کشور باشند و انتخاب افراد نیز به صورت قرعه‌کشی انجام می‌شود./تسنیم

Share