نظر کواکبیان درباره ترکیب مجلس دهم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مصطفی کواکبیان فعال اصلاح طلب در حاشیه مراسم ختم مرحوم حبیب الله عسگراولادی که صبح روز جمعه در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره سرلیستی ناطق نوری در لیست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس پیش رو گفت: آقای ناطق نوری این مسئله […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مصطفی کواکبیان فعال اصلاح طلب در حاشیه مراسم ختم مرحوم حبیب الله عسگراولادی که صبح روز جمعه در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره سرلیستی ناطق نوری در لیست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس پیش رو گفت: آقای ناطق نوری این مسئله را قبول نکرد البته آقای کرباسچی نظرشان این بود که آقای ناطق نوری حلقه وصل خوبی است ولی آقای ناطق این مسئله را نپذیرفت.

IMG20433277وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اصلاح طلبان این نظر آقای کرباسچی را قبول دارند، گفت: بالاخره نظرات متفاوت است ولی من خودم اعتقاد دارم اگر آقای ناطق بیاید خوب است.

این فعال اصلاح طلب در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برنامه اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس دهم گفت، چیست: ما معتقدیم اگر همه چیز بر اساس قانون پیش برود اکثریت مجلس دهم اصلاح طلب خواهد بود.

نماینده سابق مجلس در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه رفتار مجلس با وزیر جدید علوم به خاطر برخی جابجایی ها را چگونه ارزیابی می کنید، اظهار داشت:  مجلس می تواند در مورد وظایف و عملکرد وزرا سئوال و استیضاح کند ولی اینکه اختیارات وزیر را زیر سئوال ببرد را در قانون نداریم.

وی ادامه داد: وزیر اجازه عزل و نصب معاونان خود را دارد و در هیچ جای قانون نیامده اگر کسی در مجلس رای نیاورد در جای دیگر از او استفاده نشود.

کواکبیان در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه چرا اصلاح طلبان وعده های داده شده به عارف را عملی نمی کنند تصریح کرد: وعده ای داده نشده ، یک بحثی بود که به مرکز تحقیقات استراتژیک برود ولی فعلا اسم آقای ولایتی مطرح است.

وی در مورد سرلیستی عارف در انتخابات مجلس نیز گفت: اینها بستگی به نظر آقای عارف دارد اگر بیاید باید استقبال کنیم.

این فعال اصلاح طلب در پایان در پاسخ به سئوالی درباره اینکه از بین آقایان ناطق و عارف چه کسی را به عنوان سرلیست اصلاح طلبان تایید می کنید، گفت: اصلا نباید این طوری بحث کنیم اول باید آنها خودشان بیایند بعد بحث کنیم که سرلیست چه کسی شود./مهر

Share