نشست مشترک استاندار گیلان و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور +عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست مشترک استاندار گیلان و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور در خصوص توسعه ی ظرفیت های منطقه ی آزاد تجاری و صنعتی بندرانزلی برگزار شد . دکتر محمدعلی نجفی در این نشست که مدیر عامل منطقه ی آزاد انزلی و جمعی از مدیران استان نیز حضور داشتند با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست مشترک استاندار گیلان و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور در خصوص توسعه ی ظرفیت های منطقه ی آزاد تجاری و صنعتی بندرانزلی برگزار شد .jpg182

دکتر محمدعلی نجفی در این نشست که مدیر عامل منطقه ی آزاد انزلی و جمعی از مدیران استان نیز حضور داشتند با اشاره به ظرفیت های منطقه ی آزاد برای پیشرفت و آبادانی گیلان گفت : بهره گیری هر چه بیش تر از این ظرفیت ها در گرو تلاشهای مسئولان این منطقه و مدیران استانی است .

وی همچنین بر تسریع در اجرای بندر کاسپین تاکید  کرد و گفت : بهره برداری از این بندر بزرگ ظرفیت های منطقه ی آزاد انزلی  را زودتر به منصه ی ظهور میرساند .

گفتنی است : در این نشست در خصوص نحوه ی طراحی و استفاده از ظرفیت بندر کاسپین برای توسعه ی ترانزیت کالا در شمال کشور و تسریع در ساخت موج شکن ها و تقاطع غیرهم سطح منتهی به منطقه ی آزاد انزلی بحث و تبادل نظر شد .

قابل ذکر است : در این نشست مقرر گردید در زمینه ی حل موانع و مشکلات تسهیل در ساخت بندر کاسپین نشست های منظم با حضور مسئولان گیلان و  دبیرخانه مناطق آزاد کشور در تهران برگزار شد .

گفتنی است : ساخت بندر کاسپین با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۵ میلیون تن کالا ۴۵ درصد پیشرفت کار دارد .

قابل ذکر است : این بندر با طول موج شکن اصلی ۱۹۴۰ متر در زمینی به وسعت ۴۰۰ هکتار در حال ساخت است

jpg179 jpg180 jpg181  jpg183

Share