در جلسه معارفه مدیرعامل منطقه آزاد انزلی مطرح شد:

ندیمی: نقش اقتصادی منطقه آزاد انزلی دیده نمی‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: نقش اقتصادی منطقه آزاد انزلی دیده نمی‌شود و امیدواریم با فعالیت هیئت مدیره جدید به آینده آن امیدوار شویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایرج ندیمی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی فرصت مهمی برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی کشور و گیلان است.nadimi

وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی با سرمایه‌گذاری می‌تواند موجب رونق اقتصاد ایران و گیلان و یا حتی انزلی را تامین کند، افزود: نقش اقتصادی منطقه آزاد انزلی حتی در انزلی نیز دیده نمی‌شود.

این مسئول با بیان اینکه هیئت مدیره جدید به گونه‌ای اقدام کند که امیدوار به آینده منطقه آزاد شویم، تصریح کرد: امروز تحریم علیه ایران شکل گرفته و منطقه آزاد می‌تواند نقش موثری در کاهش این تحریم‌ها ایفا کند.

ندیمی خاطرنشان کرد: توقع این است که از ظرفیت‌های منطقه آزاد استفاده بهینه شود و فرصت‌ها مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با تصریح بر اینکه درباره مناطق آزاد چند سالی است که حرف‌هایی وجود دارد، یادآور شد: آنچه که نمایندگان مردم ایران و گیلان در مجلس توقع دارند این است که فرصت‌های جدید با توجه به شرایط جدید در مناطق آزاد کشور از جمله منطقه آزاد انزلی خلق شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس، کاهش درآمد نفتی را از جمله عواملی عنوان کرد که مناطق آزاد می‌توانند با ایجاد زیرساخت‌های مناسب نقش عمده‌ای در اقتصاد کشور را عهده‌دار شوند.

وی متذکر شد: منطقه آزاد انزلی در کنار دو منطقه دیگر کشور می‌توانند رجی را تعریف کنند که بسیاری از کارآفرینان برای ایجاد پایانه‌های صادراتی آن را مورد استفاده قرار دهند.

ندیمی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی باید به عنوان یک جایگزین در زمینه درآمدهای نفتی و بودجه کشور تعریف شود، خاطرنشان کرد: منطقه آزاد انزلی در تحقق اهداف ۳ منطقه ویژه کشور فاصله فاحشی دارد که از دولت و اعضای جدید هیئت مدیره می‌خواهیم این منطقه را به جایگاه واقعی خود برساند.

سعید رحیمی مدیرعامل سابق منطقه آزاد انزلی نیز در این مراسم گزارشی از فعالیت‌های خود و نقش سازنده این منطقه در اقتصاد استان و کشور را عنوان کرد.

به گزارش فارس، رضا مسرور به عنوان مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد انزلی معرفی و از تلاش‌های سعید رحیمی قدردانی شد./فارس

Share