اتفاقی ماندگار در رشت:

نجات یک معلم از چوبه دار در آخرین لحظه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معلم میانسال که در پی نزاع باعث مرگ یک مرد جوان و پدرش شده بود، سحرگاه دیروز در پای چوبه دار در زندان مرکزی شهرستان رشت از سوی مادر داغدیده بخشیده شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معلم میانسال که در پی نزاع باعث مرگ یک مرد جوان و پدرش شده بود، سحرگاه دیروز در پای چوبه دار در زندان مرکزی شهرستان رشت از سوی مادر داغدیده بخشیده شد.

635174491514892831

تیرماه ۸۶ مردی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ شهرستان رشت در استان گیلان تماس گرفت و از درگیری منجر به قتل در یک مجتمع مسکونی خبر داد.

با اعزام ماموران به محل حادثه، سه مرد که در این درگیری با چاقو زخمی شده بودند، به بیمارستان انتقال یافتند و عامل حادثه نیز ـ که یک مرد میانسال بود ـ به مرکز پلیس منتقل شد. پس از ساعاتی به ماموران خبر رسید، دو نفر از مجروحان بر اثر شدت خونریزی فوت کرده اند.

با تشکیل پرونده اجساد به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی رشت از عامل جنایت آغاز و مشخص شد او که یک معلم است و مسعود نام دارد و همراه همسر و سه پسرش از جنوب کشور به رشت آمده و در این شهر زندگی می کنند.

اعتراف به جنایتی ناخواسته

در ادامه تحقیق مشخص شد او با آنها به دلیل پارک کردن خودرو در آپارتمان مسکونی اش اختلاف پیدا کرده و روز حادثه وقتی مرد همسایه، همراه پسرانش به در خانه اش می آیند، میان آنها مشاجره می شود و درگیری به خانه او کشیده می شود و مرد معلم از ترس این که به خانواده اش آسیبی نرسد، با چاقوی آشپزخانه به سمتشان می رود تا آنها بترسند و به دعوا پایان دهند، اما یکباره با شدت گرفتن درگیری ناگهان مرد معلم با چاقو ضربه هایی به آنها می زندکه باعث مرگ دو نفر از آنها می شود.

مجازات مرگ در انتظار مرد معلم

در پی اعتراف متهم به قتل و بازسازی صحنه جنایت، او روانه زندان می شود و پرونده اش با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال و این معلم در دادگاه کیفری محاکمه می شود. قضات پس از بررسی پرونده وی، یکی از قتل ها را از مصادیق دفاع مشروع دانسته و قتل دیگری را از مصادیق قتل عمد دانسته و با توجه به در خواست اولیای دم مبنی بر قصاص، حکم مرگ مرد معلم را صادر کردند.

در ادامه پس از تائید حکم در دیوان عالی کشور، به واحد اجرای احکام دادگستری شهرستان رشت در استان گیلان ارسال و شمارش معکوس برای اجرای حکم معلم آغاز شد.

در حالی که قرار بود او هفته گذشته در محوطه زندان مرکزی رشت به دار مجازات آویخته شود، ۳۰۰ معلم آموزش و پرورش تهران و رشت طی نامه ای به مقامات رسمی کشور درخواست کردند، اجرای حکم برای رسیدگی دقیق تر و جلب رضایت ولی دم، متوقف شود.

توقف حکم اعدام

در حالی که همسر و فرزندان این معلم، همراه وکیلشان همچنان در تلاش بودند تا رضایت اولیای دم را جلب کنند، حکم قصاص مرد معلم متوقف و قرار شد این حکم سحرگاه دیروز (شنبه) در محوطه مرکزی زندان اجرا شود.

زن داغدیده، قاتل را بخشید

همه چیز برای اجرای حکم آماده شده بود و متهم چهل و هفت ساله، همراه ماموران زندان به محوطه اجرای حکم انتقال یافت. نگاهش به آخرین دیدار با همسر و سه پسرش گره خورده بود که دیگر آنها را نخواهد دید.

با گام های لرزان به سمت چوبه دار حرکت کرد، اما سرنوشت او این بارنیز به گونه ای دیگر رقم خورد و دقایقی پس از آن که طناب دار بر گردن معلم انداخته شد، ناگهان زن داغدیده عنوان کرد برای رضای خداوند و به حرمت سالار شهیدان امام حسین (ع) که این روز ها متعلق به اوست، از حق خود گذشتم و مرد اعدامی را بخشیدم.

مرد محکوم ناباورانه می گریست و با چهره بهت زده به افراد حاضر در محوطه اجرای حکم نگاه می کرد و باورش نمی شد زن داغدیده از خطایش گذشت کرده است. مرد زندانی از آن زن بابت تصمیمی که گرفته و شادی را پس از هفت سال به همسر و فرزندانش هدیه کرده بود، سپاسگذاری کرد و در حالی که پاهایش قدرت حرکت نداشت، از سوی ماموران زندان به سلولش منتقل شد.

سپاس از مادری که گذشت را معنا کرد

در پی زندگی دوباره مرد زندانی، همسر وی روز گذشته به خبرنگار ما گفت: از به یاد آوردن آن حادثه وحشت دارم. یک لحظه عصبانیت، شوهرم را گرفتار کرد. او معلمی بود که همه دوستش داشتند و هفت سال از بهترین دوران زندگی اش را در زندان و دور از من و سه پسرمان گذراند.

وی افزود: پس از آن که همسرم به زندان افتاد، بسختی روزگار خود و فرزندانم را گذراندم اما همیشه امیدم به خدا و لطف خانواده مقتول بود. از همان موقع تمام تلاشم را برای آزادی او به کار بستم تا این که مادر داغدیده از خون عزیزش گذشت و با ایثارش، زندگی را به همسرم هدیه کرد./جام جم آنلاین

 

Share