قائم مقام مناطق آزاد ویژه اقتصادی:

مناطق آزادبرای بارور شدن فرصت‌ها وبرطرف شدن اشکالات ایجادشده اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد معزالدین پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: اگر حرکت برای رضای خدا باشد خدا راهنمای ما خواهد بود و امروز در عصری هستیم که این مباحث به صورت علمی صادر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد معزالدین پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: اگر حرکت برای رضای خدا باشد خدا راهنمای ما خواهد بود و امروز در عصری هستیم که این مباحث به صورت علمی صادر شده است.SONY DSC

وی با بیان اینکه با تفکر سیستماتیک نمی‌توان موفق شد تصریح کرد: مجموعه مناطق آزاد تنها می‌‌تواند در کنار هم و با یک تفکر جمعی توسعه یابد.

این مسئول افزود: روح قانون و قانونگذار که این قانون مورد بحث و مدافع قرار می‌گرفت غیر از این نگاه سیستماتیک بود.

وی با بیان اینکه با اجرای سیستماتیک اشکالات منطقه آزاد انزلی برطرف می‌شود گفت: اگر نگاه سیستماتیک نباشد ده‌ها مدیر نیز در این منطقه بیایند نمی‌توانند منطقه آزاد را متحول کنند.

معزالدین بازبینی طرح جامع منطقه آزاد انزلی را ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: این طرح سیستماتیک نیست و ما را با مشکل مواجه می‌کند به همین دلیل بازبینی آن ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه فرصت‌های زیادی در منطقه آزاد انزلی وجود دارد خاطرنشان کرد: این فرصت‌ها باید برای تمام مردم منطقه مورد استفاده قرار گیرد.

معاون سرمایه‌گذاری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد ویژه اقتصادی با تصریح بر اینکه طرح جامع نمی‌تواند تنها کالبدی شود یادآور شد: مناطق آزاد برای بارور شدن فرصت‌ها و برطرف شدن اشکالات ایجاد شده است.

وی مناطق ویژه کشور را دارای تمام ظرفیت‌های الهی دانست و گفت: تنها اشکال کار در نگرش سیستماتیک است و ما این را نداریم.

معزالدین حرکت انقلاب اسلامی را یک حرکت سیستماتیک نامید و متذکر شد: امام خمینی همه مردم را در این حرکت بزرگ با خود همراه کرده بود.

وی رفتارهای غیر منطقی را از مشکلات دیگر منطقه آزاد ذکر کرد و افزود: باید اشکالات یکدیگر را بدون اهانت به یکدیگر بگیریم و مسائل را برطرف کنیم.

معزالدین با اشاره به اینکه مالکیت زمین در منطقه آزاد مهم نیست تصریح کرد: زمین‌های زیادی در منطقه آزاد انزلی وجود دارد که نیازی به تملک زمین‌های دیگر نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: توسعه بندرانزلی باید برای مردم باشد و باید ببینیم به چه نحو می‌‌توانیم اقدام کنیم.

معزالدین راه‌اندازی کارگروه‌های آموزشی و سیستم هم‌افزایی در منطقه آزاد انزلی را نخستین اقدام خواند و یادآور شد: باید با اصلاح مقررات و آئین‌نامه‌ها راه را برای فضای کسب و کار فراهم کنیم./فارس

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share