عضو شورای شهر رشت

مدیران با چکمه پوشیدن خالی راه به جایی نمیبرند !!!!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر رشت ، از تشکیل جلسه اضطراری این شورا برای بررسی میزان خسارات و چگونگی خدمات رسانی به شهروندان و رسیدگی به معضلات ناشی از بارش‌های اخیر در این شهر خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بارش شدید باران، وزش باد و جاری شدن سیل در شهرهای گیلان همچنان ادامه دارد.بارش شدید باران و وزش باد که از ساعات آغازین بامداد شنبه شهرهای شمالی کشور از جمله رشت، لاهیجان و سیاهکل را فرا گرفته، همچنان ادامه دارد. بارش شدید باران و جاری شدن سیل موجب آب‌گرفتگی برخی از منازل و مغازه‌ها و همچنین مسدود شدن بسیاری از معابر عمومی در سطح شهرهای رشت و سیاهکل شده است. به نحوی که تداوم این بارش‌های سیل‌آسا، تعطیلی نوبت صبح مدارس در کلیه مقاطع تحصیلی، در شهرستان‌ سیاهکل، شهر رشت و همچنین بخش‌های خمام و سنگر از توابع شهرستان رشت را به همراه داشته است.45

همچنین در پی بارش شدید باران در شهرهای مختلف استان گیلان، محمدعلی نجفی، استاندار جدید استان، به معاونان هماهنگی، امور عمرانی، سیاسی امنیتی و اجتماعی خود دستور داده تا به صورت ویژه وضعیت خدمت رسانی به مردم شهرستان‌های رشت و سیاهکل را پیگیری کنند.

 استاندار دولت تدبیر و امید که برای نخستین بار است که وضعیت بحرانی را در مسند استانداری گیلان تجربه می‌کند، هم‌چنین از دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا از تمام توان خود برای وارد کردن تجهیزات مورد نیاز جهت خدمت رسانی به مردم بهره گیرند.

111(4)همچنین مهندس رضا رسولی، رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر رشت ، از تشکیل جلسه اضطراری این شورا برای بررسی میزان خسارات و چگونگی خدمات رسانی به شهروندان و رسیدگی به معضلات ناشی از بارش‌های اخیر در این شهر خبر داد. بر اساس اخبار منتشر شده، تیم‌های امداد و نجات شهرداری رشت، از نخستین ساعات صبح امروز، برای رسیدگی به مشکلات جاری شدن سیل و بازگشایی معابر، عازم نقاط مختلف شهرستان رشت شده‌اند.

رسولی ضمن تأکید بر ضرورت امدادرسانی به شهروندان در مواقع بحرانی، بر این باور است که معضلات کنونی شهر، ناشی از نگاه‌ سطحی و مقطعی مسئولان پیشین به بحران رواناب‌های سطحی رشت است.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای کلان‌شهر رشت که خود از ساعت نخست بامداد در حال گشت‌زنی در سطح شهر و رسیدگی به مشکلات معابر بوده، پوشیدن چکمه توسط مسئولان و راه افتادن در خیابان‌ها را راه درستی برای حل بحران آب‌گرفتگی معابر نمی‌داند و معتقد است که اگر این راه حل بود، بحران روانآب‌های سطحی شهر رشت می‌بایست سال‌ها قبل حل و فصل می‌شد.

منتخب مردم رشت در چهارمین دوره شورای شهر، راهکار اصولی حل این بحران‌ها را تدوین، تصویب و اجرای طرح جامع هدایت روانآب‌های سطحی شهر رشت می‌داند؛ طرحی که هم‌اکنون توسط کارگروه رودخانه‌ها و تالاب‌های شورای شهر رشت در دست بررسی است و امید آن می‌رود تا با تصویب و اجرای این طرح، پرونده جاری شدن سیلاب در خیابان‌های رشت و انسداد معابر عمومی، برای همیشه بسته شود.

بر اساس اخبار واصله، سیلاب اخیر رشت خوشبختانه خسارت و تلفات جانی در پی نداشته است؛ با این وجود، وزش باد شدید و جاری شدن سیل، موجب قطع برخی از درختان و قطع خطوط برق و تلفن در نقاطی از شهر رشت شده است. بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، تا عصر امروز از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد؛ این در حالی است که گزارش‌های متعدد از نقاط مختلف شهر رشت حاکی از ادامه بارش‌ها و تشدید وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق رشت است.

Share