نجفی اخطار جدی داد :

مدیران از مانع تراشی جلوی سرمایه گذاران جلوگیری کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استانداری گیلان گفت: مدیران گیلان باید موانع پیش روی سرمایه‌گذاری در این استان را برطرف کنند و هیچ مانعی نباید بر سر راه صادرکنندگان و تولیدکنندگان وجود داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  محمدعلی نجفی عصر امروز در جمع اعضای کارگروه صادرات غیرنفتی استان با اشاره به اینکه گیلان سرزمین فرصت‌هاست، اظهار کرد: میزان عملکرد صادرات استان مناسب با شایستگی آن نیست.

13920820000750_PhotoA

وی این ضعف را مربوط به یک یا چند اداره ندانست و افزود: این امر به دلیل مجموعه عملکرد استان است.

استاندار گیلان ادامه داد: اگر تیمی کامل، همدل و همکار با یک ایده مشخص در کارها وجود داشته باشد قطعاً موفق می‌شویم.

وی اعزام هیئت‌های تجاری به کشورها و برگزاری نمایشگاه‌ها را جزو کارهای پیش پا افتاده خواند و گفت: باید به فعالیت‌های فراتر از آن اندیشیده شود.

نجفی با تصریح بر اینکه در این بخش باید وارد کارهای تخصصی شد، خاطرنشان کرد: به مشکلات بخش‌های مختلف باید به طور اختصاصی پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان وظیفه دارند موانع پیش روی سرمایه‌گذاران را برطرف کنند، خاطرنشان کرد: هیچ مانعی نباید بر سر راه صادرکنندگان و تولیدکنندگان وجود داشته باشد و همه باید تلاش کنند تا موانع موجود برطرف شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت باید راهگشای تولیدکنندگان باشد، یادآور شد: برای تولید باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام شود.

وی کشاورزی را ظرفیت ویژه گیلان نامید و تصریح کرد: باید خودکفایی و صادرات محصولات کشاورزی بیش از پیش تقویت شود.

نجفی به وجود ۴ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: باید به دنبال ایجاد صنایعی باشیم که کمبود آن در استان وجود دارد تا سرمایه استان هدفمند و برای توسعه گیلان استفاده شود.

وی بخشی از سیاست بهبود معیشت مردم و اشتغال بهتر و بیشتر را متاثر از توسعه صادرات نامید و از مدیران استان خواست تا آمار و ارقام را درست و شفاف ارائه دهند و برای توسعه پایدار و رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز توسعه برنامه‌ریزی صورت گیرد./فارس

Share