مجهزترین بندرشمال کشور با ساخت موج‏شکن‏های جدید در بندرانزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: با ساخت موج شکن‏های جدید شاهد حوضچه‏ای امن و مطمئن در بندرانزلی به عنوان مجهزترین بندرشمال کشور خواهیم بود. فرهاد منتصر کوهساری در گفت‏و‏گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان ضمن بیان عملکرد این اداره کل در هفت ماه گذشته […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: با ساخت موج شکن‏های جدید شاهد حوضچه‏ای امن و مطمئن در بندرانزلی به عنوان مجهزترین بندرشمال کشور خواهیم بود.

فرهاد منتصر کوهساری در گفت‏و‏گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان ضمن بیان عملکرد این اداره کل در هفت ماه گذشته به روند اجرایی پروژه‏ها، طرح و توسعه بندرانزلی اشاره کرد و گفت: با ساخت موج شکن‏های جدید شاهد حوضچه‏ای امن و مطمئن در بندرانزلی به عنوان مجهزترین بندرشمال کشور خواهیم بود .

وی همچنین به ساخت دایک جهت ایجاد مرکز ساخت و تعمیرات کشتی و میزان پیشرفت و توجیحات مربوط به آن در رابطه با مأموریت‏های سازمان اشاره کرد و افزود: نقشی که بندرانزلی می‌تواند در تحولات اقتصادی، امنیتی، دفاعی، فرهنگی داشته باشد باید مدنظر برنامه‌ریزان این منطقه باشد.

مهندس کوهساری همچنین در خصوص حمایت از طرح کشتی‏سازی، تهیه پایلوت و راهنمابر جدید با توجه به افزایش مأموریت‏ها و قدیمی شدن واحدهای فعلی و تجمیع واحدهای دریایی از جمله راهنما برها، لایروب و کلیه واحدهای خدماتی در محدوده موج شکن غربی سخنانی اشاره کرد.

وی در خصوص وضعیت بندر آستارا خاطرنشان کرد: بندر چند منظوره آستارا  توان تخلیه و بارگیری دو میلیون و پانصد هزار تن و ظرفیت اسمی سه میلیون و پانصد هزار تن را داراست و در مساحتی به وسعت ۵۵ هکتار احداث می‏شود و برای ۲۵۰ نفر بصورت مستقیم و دو هزار نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‏شود .

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان رونق اقتصادی، تحول در کارآفرینی و ایجاد فرصت‏های شغلی کاهش هزینه در حمل و نقل جاده‏ای، افزایش سرعت در حمل و نقل کالاهای تجاری غیر نفتی و امکان ایجاد مشاغل غیر مستقیم در امور بندری و دریایی را از مهمترین ویژگیهای بندر آستارا دانست.

Share