مسرور مطرح کرد:

مارینا در منطقه آزاد انزلی ساخته میشود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر عامل منطقه آزاد انزلی از ساخت اسکله مارینا در این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا مسرور عصر پنجشنبه در نشست مشترک با سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی براین باور هست که استفاده از ظرفیت های گردشگری استان برای درآمدزایی ارزی بسیار حائز اهمیت است.

kh1 وی همچنین منطقه آزاد انزلی را پروژه ای ملی برای کشور اعلام کرد و اظهارداشت: سابقه و فرهنگ گردشگرپذیری، داشتن ظرفیت های متعدد در گردشگری طبیعی، دریایی و مذهبی در گیلان در کنار بهره گیری از مزایایی قانونی منطقه آزاد منجر به ثروت افزایی برای استان و درآمد ارزی از طریق افزایش میزان حضور گردشگران خارجی می شود.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه ارتباطات خود را با فعالان حوزه گردشگری گسترش می دهیم در خصوص تمایل سازمان متبوع خود برای توسعه گردشگری دریای در سواحل این منطقه اظهار داشت: به دنبال ساخت اسکله مارینا در این منطقه و جذب سرمایه گذاران بزرگ در حوزه گردشگری منطقه هستیم.

وی در ادامه بهره گیری از ظرفیت های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را برای توسعه گردشگری منطقه ضروری ارزیابی کرد و گفت: وجود معافیت های مالیاتی-گمرکی و اجرای قانون کالای همراه مسافر به همراه ایجاد بازارچه صنایع دستی را می توان از توانمندی های منطقه برای تقویت حوزه های مختلف صنعت گردشگری گیلان اعلام کرد.

مسرور تعامل همه جانبه را فرصتی برای توسعه استان دانست و اظهارداشت: بستر توسعه در استان مهیاست و برای دستیابی به اهداف تعیین شده، عزم همه جانبه و همگرایی دستگاه های اجرایی بیش از پیش احساس می شود.

وی در ادامه بر اهمیت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی تاکید کرد و  اذعان داشت: در منطقه آزاد انزلی ضرورت سرمایه گذاری هایی چون احداث مجموعه های اقامتی – پذیرایی، تفریحی و پروژه های خاص گردشگری وجود دارد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این دیدار خواستار استفاده از ظرفیت های بالقوه استان در منطقه آزاد شد و گفت: مهمترین دغدغه استان، تامین معیشت و اشتغال مردم است و منطقه آزاد انزلی به عنوان قطب اقتصادی گیلان می تواند با برنامه ریزی مناسب و بهره گیری از توان سایر نهادهای استان در این مسیر گام های بلندی بر دارد.

رضا علیزاده گردشگری دریایی را حوزه مغفول مانده گردشگری استان اعلام کرد و افزود: با تامین زیر ساخت ها و ایجاد اسکله های تفریحی، مارین ها و سرمایه گذاری های مناسب در زمینه گردشگری دریایی به ویژه از طریق تبادل گردشگر با کشورهای حاشیه دریای خزر می توان اقدام موثری در زمینه گسترش گردشگری دریایی، در دریای خزر انجام داد.

وی همچنین تهیه بسته های سرمایه گذاری و اجرای پروژه های اولویت دار صنعت گردشگری در منطقه آزاد انزلی را برای توسعه گردشگری استان مهم ارزیابی کرد و اظهارداشت: امکانات و تسهیلات قابل ارائه به گردشگران را باید متناسب با نیازهای جدید گردشگری ملی و بین المللی تامین کرد.

علیزاده خواستار ادامه عرضه محصولات صنایع دستی استان در منطقه آزاد شد و اظهار داشت: از ظرفیت های اقتصادی محصولات صنایع دستی استان باید استفاده کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: با انعقاد تفاهمنامه ای در خصوص تنظیم تقویم نمایشگاهی، برگزاری جشنواره های تخصصی گردشگری و تشکیل کمیته کاری مشترک می توان علاوه بر حمایت از فعالان این حوزه، موجبات افزایش درآمدهای ارزی استان را فراهم کرد./مهر

Share