قطع درختان قلعه رودخان + عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  یک سرمایه گذار بخش خصوصی در حریم درجه یک قلعه رودخان گیلان، درحال ساخت یک مجتمع تجاری ۱۲ متری است و برای انجام این ساخت و ساز، تعدادی از درختان جنگل رودخان نیز قطع شده است.   ورودی قلعه رودخان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری و تاریخی استان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  یک سرمایه گذار بخش خصوصی در حریم درجه یک قلعه رودخان گیلان، درحال ساخت یک مجتمع تجاری ۱۲ متری است و برای انجام این ساخت و ساز، تعدادی از درختان جنگل رودخان نیز قطع شده است.

303337_595

 

ورودی قلعه رودخان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری و تاریخی استان گیلان است که ۶ سال پیش یک سرمایه گذار از اداره کل منابع طبیعی استان گیلان و سازمان میراث فرهنگی اجازه گرفت در بخش  ورودی جنگل و قلعه، به مدت ده سال سرمایه گذاری کند. در این قرارداد آمده بود که سرمایه گذار باید از مصالح برگشت پذیر و همسان با بافت منطقه ساخت و ساز کند نه با مصالحی مانند سنگ و آهن.

303336_109

 

ین پروژه شامل ایجاد قهوه خانه و محل استراحت می شد تا ورودی این مکان به پارک جنگلی تبدیل شود اما اکنون گردشگران هنگام ورود با منظره ای آشفته از دکه های فروش تنقلات مواجه می شوند که منظره جنگل را از بین برده است همچنین آنها برای ورود به جنگل قلعه رودخان، بابت پارک ماشین باید ورودی پرداخت کنند بدون اینکه پارکینگی ساخته شده باشد.

303335_477
از سوی دیگر این سرمایه گذار ساختمانی را برای تبدیل شدن به یک مکان تجاری در دست ساخت دارد که ارتفاع آن ۱۲ متر عنوان شده درحالی که ارتفاع مجازی که سازمان میراث فرهنگی به او داده، سه و نیم متر بوده است.

303334_281

 

 

Share