قرائتی:بر روی منبر خواب و رویا تعریف نکنید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در همایش بصیرت عاشورایی مبلغان توصیه هایی به مبلغان اظهار داشت که اهم آن این است: *بر روی منابر خواب تعریف نکنید، حتی رویای صادقه که چهار نمونه آن را قرآن ذکر کرده، از قرآن به عنوان وحی که بر پیامبر نازل شده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام و المسgharaatiلمین محسن قرائتی در همایش بصیرت عاشورایی مبلغان توصیه هایی به مبلغان اظهار داشت که اهم آن این است:

*بر روی منابر خواب تعریف نکنید، حتی رویای صادقه که چهار نمونه آن را قرآن ذکر کرده، از قرآن به عنوان وحی که بر پیامبر نازل شده است سخن بگویید.
*اگر می خواهید اثر گذار بوده و نفوس کلام داشته باشید، در همه امور از قرآن مدد بگیرید؛ چرا که خود قرآن گفته کسی که به من مراجعه کند، در زندگی دنیوی بی نیازش می‌کنم.
*قرآن نور است و روحانی بی قرآن، همانند روحانی بدون نور و ثمر است. کسی که به قرآن عمل کند و یک دوره تفسیر را بخواند، دیگر به کسی نیازمند نیست.
* در قرآن کریم ۵۰۰ آیه سیاسی وجود دارد، اگر مبلغان می‌خواهند بحث سیاسی داشته باشند می‌توانند از این آیات بهره ببرند و در اشکالاتی که به دولت گرفته می شود، آن را توجیهه نکنید و مراقب باشید تضیعف هم نکنید.
* اگر تبلیغ ضعف داشته باشد، مردم با احکام خدا ناآشنا خواهند بود، حتی در روضه‌هایمان هم باید از مفاهیم قرآنی و آنچه مورد توجه خداوند است، استفاده کنیم، عرفان اسلامی هم از دیگر مسائلی است که با توجه به قرآن می‌توان به تبیین صحیح آن پرداخت و گرنه مسائلی غیر از آنچه در قرآن است جایگزین خواهد شد./حوزه نیوز

Share