کمپین لغو تحریم در دانشگاه گیلان

قدیری‌ابیانه: عقب‌نشینی آمریکا از روی استیصال است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا قدیری ابیانه در کمپین ضد تحریم دانشگاه گیلان گفت: آمریکا تمام زورش را زده و امروز یک فرصت به آمریکا داده‌ایم که آبرومندانه عقب‌نشینی کند و عقب‌نشینی آمریکا از روی استیصال است.

13920728181611251378723به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کارشناس عالی حوزه سیاست خارجی با بیان اینکه، صدام دشمن ایران بود و قرارداد ۱۹۷۵ را زمانی امضا کرد که فهمید دیگر قدرت و زورش به ایران نمی‌رسد، افزود: آمریکا تمام زورش را زده و امروز یک فرصت به آمریکا داده‌ایم که آبرومندانه عقب‌نشینی کند و عقب‌نشینی آمریکا از روی استیصال است.

محمدحسن قدیری‌ابیانه در جمع دانشجویان عضو کمپین لغو تحریم دانشگاه گیلان با بیان اینکه تدبیر نرمش قهرمانانه در امتداد مقاومت در برابر نظام سلطه است، اظهار کرد: نرمش قهرمانانه عامل انسجام بیش از پیش ملت و مسئولان نظام در مقابله با دسیسه‌های آمریکا است.

وی با بیان اینکه ریشه اختلافات غرب با ایران در موضع هولوکاست یا سلاح هسته‌ای نیست، افزود: دشمنی غرب با ایران ریشه در منافع نامشروع تعریف شده غرب در ایران و منطقه است.

سفیر سابق ایران گفت: مگر ما در زمان جنگ تحمیلی به دنبال سلاح هسته‌ای بودیم که صدام با حمایت آمریکا به ایران حمله کرد و باید بدانیم تحریم‌ها نیز ربطی به سلاح هسته‌ای ندارد و از همان ابتدای انقلاب ایران را تحریم کردند.

مشکلات اقتصادی به خاطر تحریم‌ها نیست

قدیری‌ابیانه با تأکید بر اینکه مشکلات اقتصادی ایران به خاطر تحریم‌ها نیست، تصریح کرد: باید جامعه خود را در حوزه کار و تولید تقویت کرده و از اسراف به شدت پرهیز کنیم.

وی با اشاره به تحریم های ضد بشری غرب علیه ملت ایران، افزود: غرب دارو را برای بیماران ما نیز تحریم کرده و این نشان‌دهنده اوج خصومت غرب با ملت ایران است.

کارشناس عالی حوزه سیاست خارجی، اظهار کرد: آمریکایی‌ها در تمام دولت‌ها بارها خواستار رابطه با ایران بوده‌اند و هدف اصلی از طرح این موضوع تعمیق دشمنی‌های آمریکا با ایران است.

ایران در حاشیه تحریم‌ها پیشرفت کرد

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه غربی‌ها خوب ایران را نشناختند و تیرشان به هدف نخورد، افزود: ایران در حاشیه تحریم‌ها پیشرفت کرد و کارشناسان غربی اذعان کردند که باید برنامه‌ریزی علیه ملت ایران دقیق‌تر شود.

 

وی با اشاره به اینکه، جمهوری اسلامی ایران از ۲۲بهمن ۵۷ تا ۱۳آبان ۵۸ به آمریکا فرصت داد و آمریکایی‌ها با ۶۰سفیر بیشترین دیپلمات‌ها و بزرگترین سفارتخانه را در ایران داشتند، خاطرنشان کرد: اسناد لانه جاسوسی که منتشر شد بیانگر این بود که آمریکایی‌ها در این مدت پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال براندازی و تجزیه ایران بودند.

سفیر سابق ایران، جعل اسناد، نفوذ دادن افراد به ایران، شنود تلفنی که امروزه متوجه سران کشورهای هم‌پیمان آمریکا نیز شده، توزیع اسکناس‌های تقلبی و کودتای نوژه را برخی از اقدامات شوم آمریکا در ایران برشمرد.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه در حالیکه سوریه و آمریکا باهم رابطه داشتند و برخی اوقات ملاقات‌های غیرهم‌سطح نیز انجام می‌شد، خاطرنشان کرد: ولی همه دیدند که این رابطه موجب از بین رفتن دشمنی آمریکا با سوریه نشد.

رابطه با آمریکا دلیل پیشرفت کشورها نیست

وی با اشاره به اقدامات انگلیسی‌ها علیه ملت ایران اسلامی، تصریح کرد: قطعنامه یا توطئه شومی علیه ایران وجود ندارد که انگلیسی‌ها در آن نقش ایفا نکرده باشند.

کارشناس عالی حوزه سیاست خارجی، دلایل رشد اقتصادی و پیشرفت، کشورهایی همانند چین و کره‌جنوبی را به دلیل قناعت مردم و زمان مفید بالای کاری عنوان و اظهار کرد: رابطه با آمریکا دلیل پیشرفت اقتصادی این کشورها نیست.

قدیری‌ابیانه با اشاره به دوستی و رابطه دیرینه مبارک در مصر با آمریکا و رژیم صهیونیستی، گفت: در حالیکه مبارک دست نشانده آمریکایی‌ها بود شاهد زندگی یک میلیون مصری در قبرستان‌ها بودیم.

عقب‌نشینی آمریکا از روی استیصال است

وی با تصریح بر اینکه، صدام دشمن ایران بود و قرارداد ۱۹۷۵ را زمانی امضا کرد که فهمید دیگر قدرت و زورش به ایران نمی‌رسد، افزود: آمریکا تمام زورش را زده و امروز یک فرصت به آمریکا داده‌ایم که آبرومندانه عقب‌نشینی کند و عقب‌نشینی آمریکا از روی استیصال است.

سفیر سابق ایران تصریح کرد: اگر آمریکا و غرب حقوق مشروع ملت ایران را پذیرفتند نتیجه مذاکرات برد برد بوده  و اگر نپذیرند نیز باز برای ما برد است.

وی با اشاره به سخنان اوباما که همه گزینه‌ها را روی میز اعلام کرده بود، گفت: شعار مرگ بر آمریکا به نفع ملت ایران بود و این به این معنا است که آمریکا باید ملت ایران را راضی کند.

آمریکا باید ملت ایران را راضی کند

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه مرگ بر آمریکا برآمده از شور و شعور ملت ایران  است، تأکید کرد: مگر آمریکا دست از حمایت تروریست‌ها، منافقین و تحریم‌های ددمنشانه‌اش علیه ایران برداشته که ملت ایران دست از شعار مرگ بر آمریکا بردارند.

 

وی با اشاره به بدهی ۱۷هزار میلیارد دلاری فدرال آمریکا، گفت: این بدهی‌ها معادل ۵ تا ۶ برابر ارزش ذخایر نفتی و گازی ایران است.

 

کارشناس عالی حوزه سیاست خارجی تصریح کرد: باید از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای حمایت کنیم تا آن‌ها با تمام توان از منافع و حقوق ملت ایران در مذاکرات دفاع کنند./تسنیم

Share