بر اساس تفاهم صورت گرفته در راستای اجرای قانون مناطق آزاد

قانون معافیت مالیاتی کلیه فعالان اقتصادی در محدوده منطقه آزاد انزلی اجرایی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این منطقه در جلسه مشترک  با رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی و مدیرکل امور مالیاتی گیلان از اعمال معافیت مالیاتی برای فعالان اقتصادی در تمامی مناطق آزاد ایران خبر داد . وی اظهار داشت: معافیت مالیاتی یکی از ظرفیت های قانونی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این منطقه در جلسه مشترک  با رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی و مدیرکل امور مالیاتی گیلان از اعمال معافیت مالیاتی برای فعالان اقتصادی در تمامی مناطق آزاد ایران خبر داد .

وی اظهار داشت: معافیت مالیاتی یکی از ظرفیت های قانونی مناطق آزاد جهت جذب سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی است  و درتمام مناطق آزاد کشور معافیت مالیاتی از سوی نهادهای مسئول اعمال می شود، لذا الزامی است قانون معافیت مالیاتی فعالین اقتصادی در تمامی محدوده منطقه آزاد انزلی اجراء شود. وی همچنین خواستار همکاری ویژه  دستگاه های ذیربط شد.DSC02715

مسرور  با بیان اینکه فلسفه وجودی منطقه آزاد انزلی در این استان، ایجاد درآمد ارزی برای کشور از طریق صدور کالا،خدمات و جذب گردشگر است افزود: ضروری است تمامی توانمندیهای استان در خصوص تسهیل و تسریع در جذب سرمایه گذار بسیج شوند، چراکه تنها راه توسعه استان برطرف نمودن مشکلات سرمایه گذاران موجود و جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی خواستار بهره گیری از تجربیات مثبت مناطق آزاد موفق جهان در این زمینه شد و تصریح نمود:  امیدواریم با فضای بوجود آمده در کشور و استان شاهد همکاری و همیاری روزافزون همه نهادها در خصوص جذب سرمایه گذار باشیم.

مسرور خواستار اعمال نگاه ویژه همه نهادهای استان به منطقه آزاد برای افزایش درآمدهای ارزی از طریق تسهیل فضای کسب و کار در محدوده منطقه شد و گفت: تعارض میان قوانین سرزمین اصلی و قانون منطقه آزاد در سایر نقاط جهان با پذیرش ارجحیت قانون منطقه آزاد همراه می شود، موضوعی که پس از طی فرایندهای قانونی در ایران نیز باید اجرا گردد.

وی اضافه نمود: پیشنهاد می کنم کارگروهی به منظور اصلاح قانون ارزش افزوده و واگذاری اخذ عوارض در محدوده منطقه از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی با حضور نهادهای مسئول استان تشکیل شود.

دکتر منصور مولایی پور رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی گیلان نوع تعامل منطقه با نهادهای استان در حصول به همکاری را بسیار حائز اهمیت ارزیابی کرد و افزود: هدف مشترک همه ما توسعه همه جانبه گیلان از طریق خدمات رسانی به سرمایه گذاران و جذب سرمایه گذار است زیرا سرمایه گذار خارجی درآمد ارزی و دانش فنی را به استان وارد می کند.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری گیلان اضافه کرد: مأمن و مرکز اصلی حضور سرمایه گذار خارجی در استان منطقه آزاد بوده و این منطقه بهترین مکان برای  جذب سرمایه گذار می باشد و استان گیلان باید از ظرفیت این منطقه استفاده نموده و دولت نیز باید در زمینه ساخت تمامی زیربناها به منطقه کمک نماید.

مولایی پور بر وجود نگاه همکاری از سوی سازمان تحت مدیریت خود در تعامل با منطقه آزاد انزلی تأکید نمود و افزود: باتوجه به اینکه استان گیلان استان معین گسترش ارتباطات کشور با روسیه می باشد، پیشنهاد تشکیل اتاق فکر جذب سرمایه گذاران فعال در روسیه با همکاری منطقه آزاد را مطرح میکنم.

احمدی خواه مدیرکل امور مالیاتی استان نیز دراین جلسه با تأکید براینکه بر اساس توافقات صورت گرفته از این پس تمامی فعالان محدوده منطقه آزاد که از آن سازمان پروانه فعالیت دریافت نمایند از پرداخت مالیات معاف می گردند و ما آمادگی خود را برای هرگونه همکاری قانونی، به منظور تسهیل در فضای کسب و کار در منطقه آزاد انزلی اعلام می کنیم.

Share