عابدینی :

فقط ۱۰۰۰ تومان برای شادی هر ایرانی هزینه کنید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر عامل باشگاه داماش گیلان و رئیس سابق فدراسیون فوتبال با حضور در یک برنامه تلویزیونی مسایل فوتبال و معضلات آنرا در حوزه های مختلف به شرح ذیل تفسیر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر عابدینی در مورد وضعیت و حواشی برگزاری آخرین مجمع فدراسیون فوتبال گفت:‌ به هر حال کارنامه فدراسیون مثبت است . شما می دانید زمانی که علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان شد فوتبال ما در شرایطی بحرانی قرار داشت محمد دادکان با آن همه شایستگی برکنار شد و جایگزین ایشان دوستانی شدند که به دنبال گرفتن پوئن از جامعه ورزش بودند. علی کفاشیان توانست طی یک فراز و نشیب آرای لازم را کسب کند و رئیس فدراسیون شور و اینگونه شد که از تعلیق نجات یافتیم اکنون که فوتبال کشورمان از بحران خارج شد می بایست به دنبال کسب طلای جهانی باشیم.

13920221185552169509233مدیرعامل باشگاه داماش گیلان در ادامه افزود: ما در این سال ها گام های مثبت و مفیدی را برای تیم های ملی مان برداشتیم و انتظار بنده این است که پس از ۴۰ سال بتوانیم در المپیک حضور یابیم در بخش بانوان نیز فوتبال ما رشد بسیار خوبی داشته و از این خاطر باید یک خدا قوت به فدراسیون کشورمان گفت.

عابدینی در ادامه در خصوص اقدامات و وظایف مجمع ادامه داد: همه می دانیم که اطلاعات و کارنامه ها دراختیار آن ها قرار می گیرد و آنها موظفند عملکرد هیئت رئیسه فدراسیون را به خوبی و موشکافانه بررسی کنند.

در آخرین مجمع که برگزار شد ما شاهد تقابل اندیشه ها و تقابل بحث های کارشناسی مفید بودیم ولی به هیچ وجه تعامل درکار نبود متأسفانه برخی از دوستان تصور می کنند زمانیکه در مسئولیتی هستند و از آنها انتقادی می شود هدف تخریب آنهاست . درصورتی که به هیچ وجه این طور نیست نقدهایی که مطرح می شود بر مبنای کارنامۀ آنهاست نه چیز دیگر.
وی در ادامه افزود: به طور مثال ما ۱۶/۵ میلیارد بودجه برای تیم ملی مان در نظر گرفته ایم زمانی که کارلوس کی روش سر مربی تیم ملی شد می دانستیم که ایشان مربی خوب وبا برنامه ای است و اگر برنامۀ لحاظ شده از جانب ایشان دچار حادثه شود ایشان پاسخگو نخواهد بود و ما را مقصر می داند ما می بایست این شرایط را می سنجیدیم و بستری فراهم می کردیم تا از این دست مشکلات گریبان ما را نگیرد.

وی گفت: یکی از نگرانی های سازمان لیگ تطابق برنامه های این سازمان با برنامه های سر مربی تیم ملی است و در حال حاضر سازمان لیگ ما تحت تأثیر برنامه های کی روش قرار گرفته است که این امر نمی تواند زیاد جالب باشد.

عابدینی در ادامه گفت: امیدوارم هر چه زودتر مشکلات بودجه ای ما به پایان برسد. به هر حال زمانی که به پایان برسد. به هر حال زمانی که به جام جهانی صعود کردیم شور و شعف خاصی در جامعه ایجاد شد که این جو را نبایدبه هیچ وجه دچار حادثه کرد . به اعتقاد بنده ۱۶/۵ میلیارد بودجۀ قابل قبولی برای فوتبال کشورمان نیست. کل بودجۀ در نظر گرفته شده برای تیم های ملی ۳۳ میلیارد است. این در حالی است که اگر برای شادی مردم تنها نفری ۱۰۰۰ تومان هزینه کنیم می شود ۷۵ میلیارد تومان !چرا ما از اختصاصی بودجه به فوتبال واهمه داریم؟!به اعتقاد بنده ما حق و حقوق فوتبال را به جا نیاورده ایم و فوتبال در کشور ما به حق خود نرسیده است.

مدیر عامل داماش در ادامه افزود: اگر ما دچار چالش یا بحثی می شویم دلیل آن برنامه نویسی اشتباه در خصوص بودجه است که متأسفانه این برنامه ها کارشناسانه نوشته نمی شود شک نکنید که در صورت اتخاذ بودجه برای تیم ملی هیچ کس معترض نخواهد شد.
بنده یک سؤال دارم … آیا بودجه ای که در اختیار تیم ملی قرار می گیرد با برنامه و عملکرد تیم ملی تطابق دارد؟! و آیا ما توانستیم جوری برنامه ریزی کنیم که این بودجه بهینه مصرف شود ؟

می خواهم بدانم که ما با این بودجه چند تیم از بزرگان کشور را دعوت کردیم برای بازی تدارکاتی؟ً!
آخر چطور می شود که بازی های تدارکاتی ما با کویت و لبنان باشد! ما اگر به فاصله خودمان با آنها پی برده ایم دیگر به چه علت اینطور بازی ها به عنوان بازی تدارکاتی برای جام جهانی نگاه می کنیم!
ما نیاز به بازی های تدارکاتی در اروپا و آمریکای جنوبی داریم و دلیل آن نیز تطبیق شرایطمان با شرایط جام جهانی است.

عابدینی در ادامه تصریح کر د: گاهی عده ای می گویند چرا اصحاب رسانه همانی را میگویند که شما کارشناسان می گویید! این حرف اشتباه است . این روزها دیگر اصحاب رسانه خودشان کارشناسند و حق دارند نظرشان را بگویند . ما تا زمانی که زیر شلاق انتقاد ها قرار نگیریم متوجه نمی شویم که در راه رسیدن به هدفمان هستیم یا خیر!

این انتقاد ها است که نمی گذارد ما از مسیرمان خارج شویم. منتقدین دوستان ما هستند . امروزه سازمان تیم های ما باید مشکلات تیم ملی را حل کند و شرایط را سامان دهند.

وی در ادامه در خصوص واگذاری دو ساختمان به تیم های استقلال و پرسپولیس گفت: فدراسیون به هیچ وجه نمیتوانند چنین کاری را انجام دهد. مایملک را به هیچ وجه نمیشود بخشید. می توان به عنوان بهره برداری به آنها واگذار کرد ولی نمی شود آن ها را مالک آن ساختمان ها کرد و آنها بخواهند با آن خرید و فروش کنند ویا روی آن وام بگیرند. اگر قرار است واگذاری صورت گیرد باید از راه قانونی پیش رفت نه با نشست و برخواست ها مایملک را بخشید!

عابدینی در ادامه در خصوص جذب اسپانسر برای تیم های ملی افزود: ما این را باید بدانیم که تیم ملی یک برند نیست بلکه یک حیثیت ملی است و متعلق به مردم یک کشور است .
ما حق نداریم که با هر شرکتی قرار داد ببندیم. زمانی که تولید تا اینگونه در چالش است و بحث تحریم ها اینگونه مرا با اذیت می کند مسلم است که دیگر تولید کنندگان بزرگ قدم های بزرگ در فوتبال نخواهند گذاشت.

وی در ادامه افزود: دولت می بایست پیش قدم شود و شرکت های کلان و بزرگ را به کمک تیم ملی کشورمان بیاورد تا دیگر شاهد اینگونه مشکلات مالی در این خصوص نباشیم.

وی در ادامه گفت: متاسفانه آیین نامه ها و کمیته هایی که در ورزش ما وجود دارد نارسایی های زیادی دارد. اکنون آیین نامه کمیته انضباطی توان لازم را ندارد و مورد تأیید فیفا نیست.

عابدینی در خصوص داوران نیز گفت: ما به جامعه داوری بدهکاریم و نتوانسته ایم به داد آن ها برسیم. آنها مشکلات عدیده ای دارند که متاسفانه به آنها رسیدگی نمی شود. در هر مسابقه همواره یک تیم راضی و تیم دیگر ناراضی است. ما باید هوای داوریهایمان را داشته باشیم و نگذاریم گوشت قربانی همه بازی ها باشند. تمام این بحث ها در صورتی مطرح می شود که گاهی پیش آمده که داوران حقوق یک سالشان را دریافت نکرده اند…

وی در پایان خاطر نشان کرد: متأسفانه امروزه آرای کمیته انضباطی آن شدت مورد نیاز را ندارد و به درستی با برخی پرونده ها برخورد نمی شود. در اکثریت پروند ه ها فرد متهم و خلاف کار راضی آمده بیرون و این اصلاً اتفاق خوشایندی نیست.

Share