در روز 13 آبان در کرانه دریای خزر طنین انداز شد

فریاد هیهات من الذله مردم گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مردم مومن و انقلابی استان با شرکت در مراسم ۱۳ آبان و سردادن شعارهای کوبنده و انقلابی خصلت سلطه طلبی و جاسوسانه دولت ایالات متحده آمریکا را محکوم و حمایت قاطع خود را از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اعلام کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مردم مومن و انقلابی استان با شرکت در مراسم ۱۳ آبان و سردادن شعارهای کوبنده و انقلابی خصلت سلطه طلبی و جاسوسانه دولت ایالات متحده آمریکا را محکوم و حمایت قاطع خود را از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اعلام کردند. قشرهای مختلف مردم رشت بویژه دانشجویان و دانش آموزان این شهرستان در آستانه ماه محرم با الهام از مکتب استکبار ستیزی سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) در ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار بر لزوم مقاومت برابر زیاده خواهی استکبار جهانی تاکید و از دولتمردان نظام جمهوری اسلامی ایران که به دنبال عزت و سرافرازی ملت غیور ایران اسلامی هستند پشتیبانی کردند.
خبرگزاری فارس: طنین فریاد مرگ بر آمریکا در گیلان

مردم گیلان که زودتر از ساعت اعلام شده خود را به مسیرهای تعیین شده راهپیمایی ۱۳ آبان رساندند هر لحظه صف‌های این حضور به‌هم فشرده‌تر می‌شود.

در این راهپیمایی که از دقایقی قبل در رشت آغاز شد طیف گسترده مردم با در دست داشتن پلاکاردهای “مرگ بر آمریکا”، “مرگ بر اسرائیل” و … بار دیگر با آرمان‌های امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدا تجدید بیعت کرده و به جهانیان ثابت کردند که هیچگاه زیربار زیاده گویی‌ها نخواهند رفت.

دانش آموزان و دانشجویان در ۱۶شهرستان استان و در همه بخش ها و نقاط شهری بار دیگر در لبیک به فرمایشات ولی امر مسلمین جهان، حضرت امام خامنه ای، پاسخ همه زیاده گویی های دشمنان را خواهند داد.

راهپیمایی امسال ۱۳ آبان در ۴۵ نقطه سراسر استان برگزار می‌شود که در مرکز استان، رشت از ساعت ۹ صبح از مسیرهای چهارگانه میدان دفاع مقدس، میدان شهید انصاری، تربیت بدنی و میدان سپاه پاسداران به سمت میدان شهدای وهاب آغاز شده و راس ساعت ۱۰ صبح تجمع ۱۳ آبان در میدان شهدای وهاب با سخنرانی حجت الاسلام سید حمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ پژوهی پایان‌می یابد.

شرکت کنندگان در مسیرهای منتهی به میدان شهدای وهاب(شهرداری) با مشت‌های گره کرده و شعارهای ضد استکباری، فریادهای “مرگ بر آمریکا” و “مرگ بر اسرائیل” را کوبنده تر از گذشته فریاد می‌زنند.

th (6)

به آتش کشیدن نمادهای استکباری، اجرای سرود دانش آموزی، برپایی ایستگاه های نقاشی و چهره آرایی، خطاطی شعار مرگ بر آمریکا، ایستگاه توزیع محصولات فرهنگی و … در مسیرهای منتهی به میدان شهدای وهاب که مقصد راهپیمایی‌هاست، از برنامه های ۱۳ آبان امسال است.

مشت‌هایی که گره خورده و فریادی که بر سر آمریکا مانند پتکی فرود می‌آید تا یادش بماند که مردم ایران و گیلان هنوز جنایت‌های آنها در کشور خود را از یاد نبرده‌اند.

حضور آگاهانه و انقلابی مردم گیلان همگام با سراسر کشور نشان‌دهنده بلوغ سیاسی آنهاست.

پرچم‌های آمریکا و صهیونیسم زیر گام‌های استوار مردم با صلابت گیلان لگدمال می‌شود و شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر صهیونیسم» طنین‌انداز شده است.

مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان رشت با در دست داشتن پلاکاردهایی با متن «مبارزه با استکبار شعار همیشگی است»، انزجار خود را از زورگویی‌های این کشور اعلام کرده‌اند.

پرچم‌های کوچک و بزرگ سه رنگ ایران عزیز در دست‌های مردم خودنمایی می‌کند و صحنه زیبایی از یکپارچگی مردم را به نمایش گذاشته است.

دانش‌آموزان با شور و شوق زیاد وارد صحنه شدند و نشان می‌دهند که نسبت به حوادث ۱۳ آبان آگاهی دارند و بصیرت آنها مثال‌زدنی است.

*مرگ بر آمریکا شعار همیشگی مردم است

یکی از راهپیمایان :  امروز روز استکبارستیزی است و همه ما آمده‌ایم تا به آمریکا نشان دهیم هیچ غلطی نمی‌تواند کند.

وی با بیان اینکه آمریکا در تلاش است تا با برقراری رابطه با ایران استقلال ما را بگیرد، گفت: ما پشت سر رهبر خود ایستاده‌ایم و گوش به فرمان ایشان هستیم و هر زمان که صلاح بدانند وارد میدان و نبرد می‌شویم.

این دانشجوی علوم سیاسی درباره شعار مرگ بر آمریکا افزود: مرگ بر آمریکا شعار همیشگی ملت ایران است و هرگز از زبان‌ها نمی‌افتد و به طور کلی قابل حذف نیست.

*ایستادگی در برابر نظام سلطه و تفکر استکباری راهبرد ملت ایران است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان اظهار کرد: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و شکوهمندترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است.

علی اسماعیل‌پور ۱۳ آبان را روز مقاومت و ایستادگی در برابر نظام سلطه دانست و تصریح کرد: ایستادگی در برابر تفکر استکباری راهبرد ملت ایران است.

th (4)

وی حماسه ۱۳ آبان را از بزرگ‌ترین رخدادها در سیر تاریخ دوران انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: این حماسه نقش موثری در تحکیم صلابت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و شکست توطئه‌های دشمنان قسم‌خورده دارد.

*امروز روز مرگ بر آمریکاست/پیرو راه شهید فهیمده هستیم

یکی از دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با هیجان خاصی اظهار کرد: امروز روز مرگ بر آمریکاست و با دوستان خود آمده‌ایم تا به آمریکا نشان دهیم ما نوجوانان پیرو راه شهید فهمیده هستیم و به فرمان رهبر خود گوش می‌دهیم.

مردم گیلان در سراسر شهرستان‌های استان در حال خلق حماسه‌ای بزرگ هستند تا در تاریخ انقلاب اسلامی برگ زرینی دیگر را به ثبت برسانند.

فرزندان دیار میرزا کوچک خان جنگلی با گام‌های استوار امروز به خیابان‌ها آمده‌اند که اعلام کنند تا آخر ایستاده‌اند و کوتاه نمی‌آیند.

در میان مراسم حاج جواد کامرانی به سرود خوانی پرداخت
در میان مراسم خیل عظیم جمیعت کامرانی را در خواندن سرود همراهی میکردند

 

 

Share