فرمانده جدید ناوگان شمال نیروی دریایی معرفی شد+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  مراسم تقدیر از فرمانده پیشین منطقه چهارم دریایی و ناوگان شمال ومعارفه فرمانده جدید این نیرو با حضور استاندار گیلان و فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد . در این مراسم استاندار گیلان ضمن قدردانی از زحمات فرمانده پیشین منطقه چهارم دریایی و ناوگان شمال و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  مراسم تقدیر از فرمانده پیشین منطقه چهارم دریایی و ناوگان شمال ومعارفه فرمانده جدید این نیرو با حضور استاندار گیلان و فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد .

در این مراسم استاندار گیلان ضمن قدردانی از زحمات فرمانده پیشین منطقه چهارم دریایی و ناوگان شمال و آرزوی موفقیت برای فرمانده جدید این نیرو نقش دریا را در توسعه و پیشرفت استان نقش تاثیر گذاری دانست و افزود : بخشی از توسعه استان را در بستر دریا می بینیم .

دکتر نجفی  اقتدار نیروی دریایی را پشتوانه عظیمی جهت اجرای اقدامات بزرگ درکشورو استان عنوان کرد و گفت : به دلیل حضور نیروی دریایی ؛خزربا امواج توفانی اش دریای آرامش است.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: با حفظ صلح ودوستی توسط نیروی دریایی در  خزر این نیرو در توسعه اقتصادی استان نقش مهم و انکار ناپذیری را ایفاء میکند.

دکتر نجفی  گفت : استان گیلان از ظرفیت و توانمندی بالایی در بخش های مختلف برخوردار است که باید با بهره گیری از این استعداد ها در جهت توسعه و تعالی استان تلاش نمائیم .

نماینده عالی دولت در گیلان نیروی دریایی را نیروی راهبردی دانست و افزود همگان باید به کمک نیروی دریایی بیاییم تا برنامه های راهبردی که بارها در فرمایشات رهبر معظم انقلاب بیان گردیده دراین نیرو به نحو احسن به انجام رسانیم .

استاندار گیلان افزود : خدا را شاکریم که شاهد اقتدار و پیشرفت روز افزون نیروی دریایی در منطقه هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در این مراسم  با تصریح بر اینکه از مجموع ۱۰۰ درصد صادرات و واردات نفت  کشور و ۹۳ درصد حمل و نقل از طریق دریا انجام می‌شود، گفت: ایران از نظر ژئوپلتیکی جایگاه ممتازی در جهان دارد و باید از آن استفاده بهینه کند.

دریادار سیاری به رهنمودهای مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: منافع کشور در دریا راهبردی و کلان است و رهنمودهای مقام معظم رهبری در طول ۳۱ سال گذشته را جمع‌آوری کردیم و یک کتاب شده است.

وی ماموریت ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش در دریای خزر را خطیر خواند و یادآور شد: مسئولیت ناوگان شمال کشور بسیار حساس است.

به گفته سیاری، منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش از رشد بسیار خوبی برخوردار است.

در پایان این مراسم دکتر محمد علی نجفی و امیر دریادار سیاری با اهداء لوح و هدایایی از فرمانده پیشین منطقه چهارم دریایی و ناوگان شمال تقدیر کردند و ناخدا یکم عرشه افشین رضایی حدادی بعنوان فرمانده جدید این نیرو معرفی شد .

گفتنی است : ناخدا یکم عرشه افشین رضایی پیش از این به عنوان جانشین فرماندهی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر مشغول به فعالیت بود .


Share