جعفرزاده ایمن‌آبادی:ضرورت بررسی مجددمصوبه مهرآفرین

فرزندان مسئولانی که درمصوبه مهرآفرین استخدام شدندبایداخراج شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه بخش اعظمی از افرادی که بر اساس مصوبه مهرآفرین در قالب نیروهای شرکتی به سازمان ها و نهادهای دولتی استخدام شده اند فرزندان مسئولان دولت دهم بودند، گفت: انتظار ما این است که افرادی که با آزمون ورودی استخدام شده اند پذیرش شوند و افرادی که با رانت وارد شده اند نیز از سازمان ها خارج شوند

به گزارش پایگاه اطلاع سرانی دیارمیرزا غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره تعیین تکلیف نیروهای شرکتی که بر اساس مصوبه مهر آفرین مشغول به کار بودند و اکنون با توجه به لغو این مصوبه تکلیف آنها روشن نیست، گفت: آن چیزی که ما از دولت انتظار داریم این است که بالاخره تعهدات و انتظاراتی در این راستا در دولت گذشته ایجاد شده است و باید به آن نیز توجه کند.jafarzadeh

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه در حال حاضر همه صورت مسئله را پاک کنیم عمل صحیحی نیست و نارضایتی عمومی را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مصوبات دولت گذشته مغایر قانون بود و لغو این مصوبات قابل قبول است، تصریح کرد: اما برخی از این مصوبات برای مجموعه نظام است به ویژه مصوباتی که در ارتباط با قشر جوان جامعه است، مورد اهمیت قرار دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه بخشی از مصوبه مهرآفرین رانت و فساد بود و مصوبه طرح مهرآفرین درحقیقت برای استخدام فرزندان و نزدیکان افرادی در هیئت دولت دهم است که به جریان انحرافی‌ وابستگی داشتند، ادامه داد: دولت دهم در نظر داشت فرزندان مسئولان را در قالب مصوبه مذکور در تیم خود بگنجانند که نباید مشمول مصوبه مهرآفرین شوند.

جعفرزداه ایمن آبادی در ادامه افزود: اما مصوبه مهرآفرین برای بخشی از افرادی که با آزمون ورودی، انتظار و مصاحبه استخدام شدند را بررسی کنند و جذب شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: با قاطعیت اعلام می کنم بخشی اعظمی از افرادی که بر اساس مصوبه مهرآفرین در قالب نیروهای شرکتی به سازمان ها و نهادهای دولتی استخدام شده اند فرزندان مسئولان دولت دهم بودند.

وی گفت: بر اساس مدلی که طراحی کرده بودند نیروهای شرکتی، روز مزد، ساعتی و غیره که از آشنایان و فرزندان فرمانداران مسئولان هستند وارد سازمان ها می شدند و به تدریج آنها را تبدیل وضعیت می کردند که این اشکال داشت و همه آنها باید از سازمان ها خارج شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام کسانی که طی دو سه سال گذشته در سازمان ها استخدام شده اند پدران خود را معرفی کنند، گفت: اما اشخاصی که در قالب مصاحبه و آزمون وارد شدند باید پذیرش شده اند.

عضو کمیسیون برنامه، بوجه و محاسبات مجلس افزود: البته بیش از ۳۰۰ هزار نفر مربوط به دو دانشگاه علوم پزشکی و وزارت علوم است که اگر منابع درآمدی خود را مشخص کنند بار مالی آن متوجه دولت نیست و می توانند جذب شوند.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share