فردی که رهبری او را یاوه گو دانستند، مخالف سرسخت اوباما و تماس او با روحانی بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رهبر انقلاب اسلامی صبح روزیکشنبه ۱۲ آبان، در بخشی از سخنان خود به سخنان یکی از سرمایه داران آمریکایی که خواستار بمباران اتمی ایران شده بود اشاره کردند و فرمودند: اگر امریکایی ها راست می گویند که در مذاکرات جدی هستند، باید به دهان این افراد یاوه گو بزنند و […]

Adelson-Obama-300x231به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رهبر انقلاب اسلامی صبح روزیکشنبه ۱۲ آبان، در بخشی از سخنان خود به سخنان یکی از سرمایه داران آمریکایی که خواستار بمباران اتمی ایران شده بود اشاره کردند و فرمودند: اگر امریکایی ها راست می گویند که در مذاکرات جدی هستند، باید به دهان این افراد یاوه گو بزنند و دهان آنها را خرد کنند.

در این میان سخنان “شلدون آدلسون” “Sheladon Adelson”، یهودی ثروتمند آمریکایی که در یکی از دانشگاه های نیویورک سخرانی می کرد، مبنی بر اینکه، “آمریکا باید با انداختن بمب اتمی بر کویر ایران به این کشور در مورد برنامه اتمی اش هشدار دهد”، طی روزهای گذشته در رسانه های آمریکا خبر ساز شده است.


شلدون ادلسون کیست؟

به گزارش نیویورک تایمز، “شلدون گری آدلسون” (“Sheldon Gary Adelson”) در دوران “رکود بزرگ در بوستون به دنیا آمد. این سرمایه دار آمریکایی، که “سومین ثروتمند آمریکا” است، سهام دار عمده، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت “سندز لاس وگاس”، مالک بسیاری از هتل ها، سالن های گردهمایی و “کازینوها” و مراکز قمار و فحشا در سراسر جهان، از جمله در شهرهای “لاس وگاس” در  آمریکا، “ماکائو” در جمهوری خلق چین و سنگاپور است.


وی هم چنین مالک روزنامه صهیونیستی “اسرائیل امروز” (“israel hayom” or”israel today”) و از حامیان مالی اصلی “حزب جمهوری خواه” در آمریکا و “حزب لیکود” در سرزمین های اشغالی است. “آدلسون” که یهودی تبار است، تاکنون ده ها میلیون دلار به سازمان های عمدتاً یهودی در سراسر جهان، کمک مالی اعطا کرده است.

آدلسون یکی از سرسخت ترین مخالفان “باراک اوباما” محسوب می شود و در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور، نزدیک به صد میلیون دلار به گروه های حامی “میت رامنی” رقیب جمهوری خواه اوباما کمک کرد.

چندی پیش این سرمایه دار طرفدار صهیونیسم، با انتقاد شدید از باراک اوباما به دلیل گفتگوی تلفنی با “دکتر روحانی” رییس جمهور کشورمان، از سیاست مذاکره با ایران انتقاد و اوباما را به ضعف در برابر ایران متهم کرده بود.

Share