فاضلاب معضل اصلی فومن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس اداره حفاظت از محیط زیست فومن با بیان اینکه معضل فاضلاب شهرک صنعتی فومن جدی است، گفت: ورود فاضلاب به رودخانه فومن تعجب گروه جایکای ژاپن را برانگیخت. علی‌اصغر روشنی امروز  اظهار کرد: محیط زیست فومن تعاملی که با اداره‌های شهرستان و همکاری سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس اداره حفاظت از محیط زیست 30-103فومن با بیان اینکه معضل فاضلاب شهرک صنعتی فومن جدی است، گفت: ورود فاضلاب به رودخانه فومن تعجب گروه جایکای ژاپن را برانگیخت.

علی‌اصغر روشنی امروز  اظهار کرد: محیط زیست فومن تعاملی که با اداره‌های شهرستان و همکاری سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد دارد روند رضایت‌بخشی را طی می‌کند.

وی درباره اجرای طرح مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی، تصریح کرد: بخشی از این طرح در شهرستان فومن اجرا می‌شود و به همین منظور بحث فاضلاب ماسوله‌رودخان و قلعه‌رودخان در حال رسیدگی است.

این مسئول یکی از معضلات فعلی شهرستان فومن را فاضلاب دانست و گفت: فاضلاب آسیب‌های زیادی به طبیعت فومنات  رسانده است.

وی حضور و فعالیت‌های آژانس بین‌المللی ژاپن «جایکا» در کشور ما برای اجرای طرح مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ را یکی از اقدام‌های موثر عنوان کرد.

روشنی خاطرنشان کرد: به همراه گروه جایکا از ماسوله و ارتفاعات بالادست که در حوزه آب‌خیز شهرستان فومن قرار دارد بازدید صورت گرفت و ورود فاضلاب‌ها بدون هیچ تصفیه‌ای به رودخانه‌ موجب تعجب گروه جایکا شد.

وی فاضلاب شهرک صنعتی شهرستان فومن را یکی از معضلات دانست و افزود: این شهرک سیستم تصفیه ندارد و با وجود نامه‌نگاری‌های صورت گرفته با شرکت‌های این شهرک صنعتی و اقدام قضایی علیه آنها، شاهد بهبود کامل این وضعیت نبوده‌ایم.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست فومن، برخورد قضایی را راه چاره این معضل ندانست و تصریح کرد: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب راه حل این معضل جدی است.

وی زباله را جزو معضلات گیلان و شهرستان نامید و یادآور شد: شهرداری فومن عملکرد خوبی در این راستا داشته و زباله‌ها  هر روز و در کمتر از هشت ساعت به کارخانه کمپوست سراوان انتقال داده می‌شود.

روشنی، نخاله‌های ساختمانی، زباله الکتریکی و عفونی را از جمله معضلات زیست‌محیطی شهرستان فومن ذکر کرد.

وی با بیان اینکه ۷۰ مرکز درمانی در فومن وجود دارد که ۴۱ مطب و کلینیک و آزمایشگاه دارای زباله‌های عفونی هستند، خاطرنشان کرد: حتی یک واحد درمانی تاکنون نسبت به عقد قرارداد با شرکت معتمد برای امحای زباله‌های عفونی اقدام نکرده است.

این مسئول ادغام زباله‌های عفونی با زباله‌های عادی را منشأ بیماری‌های زیادی دانست و یادآور شد: با وجود دستگاه زباله‌سوز برای امحای زباله‌های بیمارستانی، مشکلی در این بخش وجود ندارد و عملکرد بیمارستان فومن رضایت‌بخش است./فارس

Share