حجت‌الاسلام احمد مروی :

عسگر اولادی ذوب در ولایت و سرباز مخلص و مجاهد اسلام بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه عسگراولادی ذوب در ولایت بود، گفت: ماندن در مسیر حق اوج بندگی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  حجت‌الاسلام احمد مروی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی در مصلای امام خمینی(ره) رشت، با بیان اینکه عسگراولادی خادم اسلام و مجاهد فی‌سبیل‌الله بود، اظهار کرد: انسان باید در ایمان خود استقامت و پایداری داشته باشد.

139208201236123951517223

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن افزود: به کسانی که استقامت و پایداری بورزند ملائکه بر آنها نازل شده و خداوند ترس، حزن و اندوه را از آنان می‌گیرد و بشارت بهشت به آنان می‌دهد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه افرادی که بخواهند در مسیر حق باشند باید ۴ مرحله را بگذارانند، گفت: مرحله نخست تشخیص حق است که انسان باید حق را تشخیص دهد، بودند کسانی که در تاریخ جزو عابدان زمان خویش بوده ولی در بزنگاه قدرت در تشیخص حق از باطل گمراه بودند.

حجت‌الاسلام مروی مرحله دوم را، راه رسیدن به حق دانست و تصریح کرد: انسان باید مسیر رسیدن به حق را پیدا کند و دچار اشتباه در مسیر رسیدن به حق نشود.

وی با بیان اینکه در مرحله سوم انسان حق را تشخیص و راه رسیدن را درست انتخاب می‌کند، اظهار کرد: برخی تنبلی می‌کنند، در کربلا و غدیر و عاشورا خیلی‌ها می‌دانستند که حق با امام حسین(ع) است اما ۷۲ نفر بیشتر در کنار امام حسین(ع) نماندند و بقیه با اینکه می‌دانستند امام حسین(ع) حق است جرات اقدام نداشتند.

حجت‌الاسلام مروی افزود: در عاشورا سخنان بسیاری نهفته بوده و عاشورا یک مکتب، دانشگاه و صحیفه بزرگ انسانی است.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه چند هزار نفر از مکه با امام حسین(ع) راهی کربلا شدند، گفت: عده‌ای حق را تشخیص می‌دهند، مسیر راه را نیز انتخاب می‌کنند و در مسیر حق حرکت می‌کنند ولی در مسیر حق و وسط راه می‌مانند که در حادثه عاشورا نیز چنین شد و وقتی در بین راه عده‌ای متوجه شدند مسلم بن عقیل(ع) به شهادت رسیده است استقامت نکردند.

وی یکی از محورهای عاشورا را هزینه‌دار بودن رسیدن به حق دانست و خاطرنشان کرد: اصحاب امام حسین(ع) با مقاومت و ایستادگی هزینه‌اش را پرداخت کردند، لااله‌الله گفتند و تا آخرین لحظه کنار امام ماندند.

حجت‌الاسلام مروی با بیان اینکه لاله‌الا الله با منیت و نفسانیات سازگار نیست، تصریح کرد: لااله الاالله با بی‌تفاوتی نسبت به جامعه اسلامی سازگار نبوده و کسانی که حق را تشخیص می‌دهند باید تا آخر بایستند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر پرهیز از هرگونه بدعت در دین اظهار کرد: بدعت به معنای اضافه کردن چیزی به دین است که در آن وجود نداشته و در جامعه به نام دین گسترش دادن است.

حجت‌الاسلام مروی با تاکید بر اینکه دین ما دین اعتقادات بوده و براساس احساسات دینی و سلایق شخصی و خوشامد نفسانی نمی‌توان آن را تصویر کرد.

وی با بیان  اینکه اگر از ائمه اطهار(ع) حرفی زده می‌شود باید مستند باشد، گفت: نباید موعظه‌ها و سخنان از چارچوب قرآن، آموزه‌های الهی و اهل‌بیت(ع) تجاوز کند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با انتقاد از استناد به خواب در جامعه تصریح کرد: ما دین‌مان را از خواب نگرفته‌ایم که با خواب آن را گسترش دهیم.

حجت‌الاسلام مروی افزود: بعضی خواب‌ها همانند خواب ائمه، رویای صادقانه است و باید بدانیم حیات و بیداری آنان با ما فرق می‌کند.

وی با اشاره به اینکه عسگراولادی سرباز مخلص و مجاهد اسلام بود، اظهار کرد: عسگراولادی دنبال حق بود و بیش از یک دهه زندانی شد، از قبل از انقلاب اسلامی در خط مرجعیت بود و بعد از انقلاب زمانی که خیلی‌ها ریزش کرده و به نفاق پناه بردند و سقوط کردند عسگراولادی تا روزی که زنده بود بدون کمترین انحرافی همواره در مسیر حق بود، در زمان امام(ره) مطیع امام و پس از آن مطیع ولایت بوده و در ولایت ذوب شده بود.

وی تصریح کرد: عسگراولادی بعد از ارتحال امام همان ذوب بودن در ولایت را نسبت به مقام معظم رهبری داشت.

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به مواضع اخیر عسگراولادی که مورد بی‌مهری برخی ناآگاهان قرار گرفت، گفت: مواضع ایشان نه برای خودنمایی، نه برای کسب شهرت و نه از روی ترس و نه از روی انفعال بود بلکه تشخیص داد که باید این مطالب را بگوید، این مواضع مانع نقد منطقی وی به حوزه مقابل نبود بلکه عسگراولادی نسبت به آنان نقدهای بسیار منطقی نیز همچنان داشت./تسنیم

Share