عزاداری با حمل آهن آلات در مکتب حسینی جایگاهی ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام محمد علی محسن‌زاده، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در مراسم عزاداری شب تاسوعا در هیئت فاطمیون رشت گفت: نگاه به عالم دینی در روایات تاکید شده است زیرا بهره‌دهی علمای دین بالاست. وی با اشاره به اینکه عموم جامعه می‌توانند ادب را در مکتب پیامبر (ص)، اسلام […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام محمد علی محسن‌زاده، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در مراسم عزاداری شب تاسوعا در هیئت فاطمیون رشت گفت: نگاه به عالم دینی در روایات تاکید شده است زیرا بهره‌دهی علمای دین بالاست.

IMAGE635199402444674547

وی با اشاره به اینکه عموم جامعه می‌توانند ادب را در مکتب پیامبر (ص)، اسلام و قرآن بیاموزند، تاکید کرد: همه جوارح انسان باید مزین به زیور حیا و پاک‌دامنی باشد.

حجت‌الاسلام محسن‌زاده با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) برترین الگو برای سعادت جامعه بشری است، تصریح کرد: حمل آهن آلات در دسته‌های عزاداری محرم در مکتب حسینی جایگاهی ندارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد: محافلی که با چشم و هم چشمی آهن آلات سنگین را بلند می‌کنند، معرفت، بصیرت و معنویت ندارد.

وی با بیان اینکه برخورد با انحرافات در عزاداری حسینی (ع) نیازمند بصیرت عموم مردم است، گفت: مردم باید با انحرافات موجود در مجالس عزاداری برخورد کنند.
حجت‌الاسلام محسن‌زاده با اشاره به اینکه جامعه اگر از عالم ربانی دور باشد، دچار انحراف می‌شود، اذعان کرد: کربلا رموزی دارد که یکی از آن راز و نیاز با خداوند است و برخی انحرافات جامعه از همین عامل نشأت می‌گیرد./شبستان

Share