نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

عزاداری‌ها در راستای آرمان‌های امام حسین (ع) باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رضا رمضانی دیشب در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در مهدیه این شهر با تأکید بر برگزاری پر شور عزاداری امام حسین (ع) اظهار کرد: عزاداری‌های امام حسین (ع) باید توسعه پیدا کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رضا رمضانی دیشب در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در مهدیه این شهر با تأکید بر برگزاری پر شور عزاداری امام حسین (ع) اظهار کرد: عزاداری‌های امام حسین (ع) باید توسعه پیدا کند.ramzani

وی، خواستار برگزاری عزاداری‌ها در راستای تحقق آرمان‌های امام حسین (ع) شد و افزود: اگر از اهداف قیام امام حسین (ع) غفلت کنیم عاشورای دیگری به دست انسان‌ها ایجاد می‌شود.

این مسئول با تأکید بر کسب معارف امام حسین (ع)، بیان کرد: زنده بودن قیام امام حسین (ع) به جاودانگی آرمان‌ها است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، بعضی از اشعار عزاداری‌های امام حسین (ع) را بسیار پایین خواند و تصریح کرد: جوانان پر شور و علاقه‌مند با نظر مرجعیت و ولایت عزاداری کنند.

وی با بیان اینکه اشعار امام حسین (ع) فرهنگ عاشورایی را احیا می‌کند، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) اسوه و الگوی شیعیان است.

رمضانی در ادامه امنیت را یکی از فلسفه‌های قیام امام حسین (ع) ذکر کرد و گفت: ابعاد امنیت در قرآن و روایات ائمه (ع) تاکید شده است.

* امنیت از ویژگی‌های جامعه قرآنی است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری امنیت را از ویژگی‌های جامعه قرآنی ذکر کرد و یادآور شد: ایجاد امنیت یکی از بارزترین موضوع‌های قیام ولی عصر (عج) است.

وی با اشاره به اینکه امنیت به معنای جامع و کامل در حکومت امام عصر (عج) تحقق می‌یابد، اظهار کرد: اگر آرامش در جامعه وجود نداشته باشد معلوم نیست مردم توجهی به دین داشته باشند.

رمضانی، امنیت را از نعمت‌های بزرگ الهی عنوان کرد و افزود: انسان باید از امنیت در جامعه برای رسیدن به کمال استفاده کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری امنیت را از خواسته‌های مومنان دانست و بیان کرد: ایجاد امنیت برای تمام شهروندان از مهم‌ترین وظایف دولت اسلامی است.

وی با اشاره به ابعاد مختلف امنیت در جامعه، تصریح کرد: ایجاد امنیت با استبداد، زور و تزویر از نظر قرآن مطلوب نیست.

رمضانی به حقوق بشر دنیای غرب اشاره کرد و گفت: غرب با مطرح کردن حقوق بشر، عدالت و امنیت اغراض دیگری را دنبال می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه امنیت باید در خدمت ارزش‌ها باشد، خاطرنشان کرد: امنیت باید جامعه را به آرامش برساند تا انسان‌ها به کمال مطلوب برسند.

وی، فلسفه وجود دین را برای رحمت و کرامت انسان‌ها ذکر کرد و یادآور شد: امنیت باید بتواند موجب رشد، بالندگی و رسیدن به کمال مطلوب در جامعه شود.

رمضانی به فرهنگ انتظار در تفکر شیعه اشاره کرد و افزود: فرهنگ انتظار زمینه را برای ایجاد امنیت و عدل جهانی توسط امام عصر (عج) آماده می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، امنیت را جزو نیازهای فردی و اجتماعی در روایات اسلامی خواند و بیان کرد: عبادت در جامعه امن درست انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که منکرها به جای معروف‌ها باشد جامعه امنی نیست، تصریح کرد: قرآن امنیت را در تمام حوزه‌ها و به صورت گسترده بیان می‌کند.

رمضانی، جامعه قرآنی را امن توصیف کرد و گفت: مسئولیت امام زمان (عج) ایجاد امنیت در جامعه است تا به کسی ظلم نشود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مظلومان در جامعه اصلاح و ترمیم شده، احساس امنیت می‌کنند، اظهار کرد: امام حسین (ع) برای اصلاح جامعه قیام کرد./فارس

Share