عاشوری خبر داد: افزایش نرخ سود بانکی در راه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: روحانی با افزایش نرخ سود بانکی به ۲۷ درصد موافقت کرده و قرار است این طرح به‌زودی در شورای عالی پول و اعتبار مطرح شود. ناصر عاشوری با بیان اینکه احتمال افزایش نرخ سود بانکی وجود دارد، اظهار کرد: نقدینگی‌های سرگردان گاهی بازار پولی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: روحانی با افزایش نرخ سود بانکی به ۲۷ درصد موافقت کرده و قرار است این طرح به‌زودی در شورای عالی پول و اعتبار مطرح شود.

ناصر عاشوری با بیان اینکه احتمال افزایش نرخ سود بانکی وجود دارد، اظهار کرد: نقدینگی‌های سرگردان گاهی بازار پولی و مالی و بازار مسکن، طلا و ارز را ملتهب می‌کند.

وی ادامه داد: دولت باید در صدد باشد نقدینگی‌های بیش از حد مجاز مباحث اقتصادی را از طریق فروش اوراق مشارکت و یا با اعلام نرخ سود جدید بانکی جمع‌آوری کرده و مدیریت کند.

نماینده مردم فومن و شفت درباره احتمال افزایش نرخ سود بانکی گفت: نظر بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در تعیین و افزایش نرخ سود بانکی متفاوت است اما دولت باید راه‌هایی را پیش گیرد که بتواند نقدینگی‌های سرگردان را جمع‌آوری کند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر افزایش نقدینگی بدون محاسبات یکی از آیتم‌های تورم بوده است، افزود: دولت باید  نقدینگی‌های بیش از حد مجاز مباحث اقتصادی را به طرف فعالیت‌های تولیدی و زیربنایی کانالیزه کند.

عاشوری با بیان اینکه بانک‌ها باید سود و حاشیه سود را از لابه‌لای چرخ‌دنده تولید، اشتغال و فروش کالا کسب کنند، تصریح کرد: این موضوع یک بحث فقهی است زیرا سود پول به ازای پول حرام محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده برنامه‌ای برای تغییر نرخ سود بانکی ندارد و خبرها حاکی از این است که روحانی با افزایش نرخ سود بانکی به ۲۷ درصد موافقت کرده و قرار است این طرح به‌زودی در شورای عالی پول و اعتبار مطرح شود./فارس

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share