عابدینی : حلافی حرف‌هایش را در زمین بزند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل باشگاه داماش گیلان گفت: حلافی اگر پشیمان شود و بیاید حرف‌هایش را به جای بیرون در زمین فوتبال بزند ما گذشت می‌کنیم تا حلافی با یک خاطره بد از شهر زیبای رشت بیرون نرود. داماش با بی‌پولی دست و پنجه نرم می‌کنند ولی در چند هفته گذشته بازی‌های […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل باشگاه داماش گیabediniلان گفت: حلافی اگر پشیمان شود و بیاید حرف‌هایش را به جای بیرون در زمین فوتبال بزند ما گذشت می‌کنیم تا حلافی با یک خاطره بد از شهر زیبای رشت بیرون نرود.

داماش با بی‌پولی دست و پنجه نرم می‌کنند ولی در چند هفته گذشته بازی‌های خوبی را با حمایت از سرمربی جوان و بومی خود کسب کرده است.

تهیه گزارشی از آخرین وضعیت تیم داماش ما را برآن داشت تا با امیر عابدینی مدیرعامل داماش در خصوص داستان فروش اموال گروه امیر منصور آریا، نقل و انتقال چند بازیکن داماش به سایر تیم‌های ایران و سایر رویدادهای پیرامون باشگاه داماش گفت‌و‌گویی صمیمی داشته باشیم.
شما نخستین رییس فدراسیون فوتبال بعد از انقلاب بودید که با رئیس فیفا در کنگره جهانی فیفا ملاقات کردید؟

عابدینی: من از خاطره‌هایم گذشتم، شما هم عبور کنید از این مبحث، بگذارید حالا آقایان با اینها خوش باشند.

یعنی در مراسم استقبال از بلاتر حضور نداشتید؟

عابدینی: خیر، البته در جلسه‌ای به دیدن بلاتر رفتم.

خبر فروش اموال مه‌آفرید از سیما پخش شد؟

عابدینی: مطالبی که در این گزارش پخش شد بسیاری ربطی به گروه امیر منصور آریا نداشت و  وقتی کسی در بند هست همه به خودشان این اجازه را می‌دهند که هر سخنی درباره‌اش بگویند، بدون اینکه او یا اطرافیانش فرصت جوابگویی داشته باشند.

شما کدام بخش از این برنامه را نادرست می‌دانید؟

عابدینی: اولا این خبر مزایده که عنوان شده بود اموال مه‌آفرید را گذاشته اند، خبر دقیقی نبود، چرا که این مزایده تنها بخشی از اموال دم دستی امیر منصور آریا بود.

اموال غیر منقولی که به صورت اداری در اختیار سیستم بود و بعضی منازل مسکونی وابسته به کارکنان که سر جمع به رقم ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان می رسد.

اما بخش اصلی دارایی‌های مه‌آفرید، آنطوری که شنیده‌ام بالغ بر یازده هزار میلیارد تومان می‌شود و شامل همه کارخانه‌ها و اموال وی می‌شود و هنوز باقی مانده که با توجه به رقم رد اموالی که در حکم دادگاه اعلام شده است بیشتر از وام‌ها و دیون است، بزرگواری در این برنامه از کشتی خصوصی صحبت کرد که اصلا واقعیت ندارد و این مدل حرف‌ها صحیح نیست.

مه آفرید و گروهش هرگز نه کشتی داشتند و نه بندر مخفی، برای آدمی که گرفتار می‌شود این مدل صحبت‌ها هم زیاد در موردش می‌زنند.

این فروش اموال شامل باشگاه داماش هم می شود؟

عابدینی: ما آمادگی این را داریم تا برای واگذاری داماش هم به صورت مذاکره و هم اگر تعداد خواهان زیاد بود از روش مزایده اقدام کنیم.

به دلیل هزینه‌آور بودن صنعت فوتبال کمتر کسی مایل است در آن سرمایه‌گذاری کند و البته ما برای واگذاری داماش یک شرط اساسی داریم، ماندگاری نه فقط در گیلان که در شهر رشت، این خط قرمز ما است.

در ارتباط با خروجی‌های داماش صحبت کنیم. آیا برای جاهای خالی بازیکن می‌گیرید؟

عابدینی: ما به جوانهای تیم تکیه کرده ایم، خدابنده‌لو را افشین ناظمی با شجاعت استفاده کرد و اگر حرف او را گوش کند و پشتکار داشته باشد می‌تواند کنار داماش و تفکرات ناظمی رشد کند.

ما وقتی توانایی خرید نان سنگک تازه را سر سفره‌مان نداریم رو به نان تافتون بیات شده می‌آوریم تا با استفاده از آن به سفره‌مان رونق دهیم!
ما با بضاعتمان می‌سازیم و به جای بازیکنان جدا شده هم از جوان‌های آماده و با انگیزه استفاده می‌کنیم تا بتوانیم هم آنها را به رشد و ترقی برسانیم و هم ما مشکلمان حل شود.

یعنی می خواهید با همین بازیکنان ادامه دهید؟

عابدینی: من به جوانها اعتماد می‌کنم و خوشبختانه این اعتماد ما جواب داده است، حسن‌زاده، سیف‌الهی، قدمی خدابنده لو که چگونه خوب کار کرده‌اند، سهرابی امسال خیلی از پارسال بهتر کار می‌کند.

الماسخاله در همین دوبازی که به زمین آمده است نشان داد که مایه اش را دارد و رحیمی اگر فرصت پیدا کند و خوب باشد می‌تواند خودش را نشان دهد، ما با این جوانان احتیاج به جذب نفرات نداریم.

این حمایت از جوانان حلافی را هم شامل می شود؟

عابدینی: جوان‌ها اشتباه می‌کنند و البته گاهی اشتباهشان بزرگ است، ما می‌توانیم با آنها برخورد کنیم اما نمی‌خواهیم عضوی از خانواده خود را از بین ببریم.

اگر پشیمان شود و بیاید حرفهایش را به جای بیرون در زمین فوتبال بزند ما گذشت می‌کنیم تا حلافی با یک خاطره بد از شهر زیبای رشت بیرون نرود.

در ارتباط با انتقال کبه، شما هم در جریان بودید؟

عابدینی: خودمان این انتقال را انجام دادیم، کبه بازیکن خوبی است اما ما توان پرداخت پول قراردادش را نداشتیم چون باید به دلار می‌دادیم.

کبه با یک حقوق ماهیانه ریالی و در اختیار گرفتن یک خانه و حق پاداش برای هر بازی، پاس گل و گل و یک قرارداد ۱۴۰ هزار دلاری به استقلال پیوست، البته اگر به یک باشگاه خارجی برود، ۳۰ درصد حق ترانسفرش به داماش می‌رسد./تسنیم

 

Share