رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و دست اندرکاران حج:

ظرفیت عظیم حج ، امسال باید برای مقابله با آتش افروزی های مذهبی استفاده شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حضرت آیت الله خامنه ای حج را ظرفیتی تمام نشدنی در ایجاد تفاهم حول نیازهای مشترک دنیای اسلام خواندند و بر لزوم فعال کردن ظرفیت حج در مقابل توطئه برافروختن آتش‌افروزی‌های مذهبی تاکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار مسئولان و دست اندرکاران حج امسال، حج را یک هدیه الهی و ظرفیتی تمام نشدنی در ایجاد تفاهم حول نیازهای مشترک دنیای اسلام خواندند و تصریح کردند: یکی از گرفتاریهای بزرگ امروز دنیای اسلام، گرفتاری تحمیلی، عمدی و خباثت‌آور برافروختن آتش اختلافات امت اسلامی و فرقه‌های مذهبی است.

IMAGE635197789955552957حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم توجه به حساسیت‌ها و اقتضائات زمانی برای استفاده از ظرفیت عظیم حج خاطرنشان کردند: دستگاه استکبار و استعمار تجربه زیادی در آتش‌افروزی‌های مذهبی دارد و در شرایط کنونی باید ظرفیت حج در مقابل این توطئه فعال شود.
ایشان همچنین افزودند: تقابل فرقه‌های مذهبی به شیعه و سنی محدود نخواهد شد و اگر دشمنان اسلام بتوانند این تقابل‌ها را نهادینه کنند، به جان هم انداختن فرقه‌های درون اهل سنت و شیعه در دستور کار آنان قرار می‌گیرد.
رهبر انقلاب، فرصت ایجاد تفاهم در خصوص خواست‌ها و نیازهای مشترک دنیای اسلام را یکی دیگر از ظرفیت‌های بی‌نظیر حج خواندند و تأکید کردند: بسیاری از ظرفیت‌های حج هنوز ناشناخته است و باید از صاحبان فکر و اندیشه برای کشف و شناسایی این ظرفیت‌های جدید استفاده کرد.
ایشان، با تشکر از زحمات دست اندرکاران حج امسال و ارائه‌ی خدمات صحیح و منطقی به زائران، اظهار امیدواری کردند که نعمت بزرگ و ظرفیت تمام نشدنی حج بیش از گذشته در خدمت دنیای اسلام قرار گیرد.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در گزارشی مجموعه اقدامات بعثه‌ی مقام معظم رهبری در زمینه‌های فرهنگی، معنوی و بین‌المللی حج را بیان کرد.
در ادامه، آقای اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت نیز گزارشی از عملکرد بخش اجرایی و عملیاتی حج امسال و نحوه‌ی رسیدگی به کاروان‌های اعزامی ارائه کرد.

Share