مدیرکل گمرکات آستارا خبر داد:

صادرات ۱۱ میلیون دلاری حاصل تجارت چمدانی گمرک آستارا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل گمرکات آستارا از صادرات ۱۱ میلیون دلاری کالای غیرنفتی در قالب تجارت چمدانی طی ۷ ماه گذشته از گمرک زمینی این بندر مرزی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل گمرکات آستارا از صادرات ۱۱ میلیون دلاری کالای غیرنفتی در قالب تجارت چمدانی طی ۷ ماه گذشته از گمرک زمینی این بندر مرزی خبر داد.
دکتر جهانگیر بخشی خاطرنشان کرد: مقدار کالای صادر شده از این طریق طی مدت مذکور ۷۰۰۰ تن است که شامل مواد غذایی، البسه، مواد پلاستیکی و محصولات کشاورزی است.

25735

وی ادامه داد: عمده این کالاها به کشور جمهوری آذربایجان صادر شده است.

مدیر کل گمرکات آستارا اظهار کرد: در این مدت ۳۴۱ هزار و ۷۲۳ نفر مسافر از طریق مرز زمینی آستارا تردد کرده‌اند. از این میزان مسافر ۱۹۸ هزار و ۱۵۴ نفر وارد کشور و ۱۹۳ هزار و ۳۷۲ نفر از کشور خارج شده‌اند. تردد مسافر در مرز ایران با کشور جمهوری آذربایجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی به افزایش ۱۶۰ درصدی درآمد عمومی گمرکات آستارا، اشاره و خاطرنشان کرد: این اداره کل در مدت مذکور ۱۴۲ میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریال درآمد داشته است.

شهرستان مرزی و بندری آستارا با بیش از ۸۶ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و سابقه فعالیت گمرک در آن به بیش از ۲۰۰ سال می‌رسد.

گمرک آستارا در فعالیت‏‌های تجاری توانسته است رتبه اول تجارت چمدانی در میان مرزهای زمینی، عنوان سوم صادرات و واردات توسط حمل و نقل جاده‌ای و رتبه نخست صادرات در میان مرزهای شمال کشور را به خود اختصاص دهد./ایسنا

Share