صادرات ۴ میلیاردی چای گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان با اشاره به محصول راهبردی چای گیلان، گفت: در هفت‌ ماهه نخست امسال، سه‌هزار و ۳۵۲ تن چای به ارزش ۴ میلیارد تومان صادر شده است. محمدعلی یوسفی صبح امروز در نشست شورای استاندارد گیلان با اشاره به عملکرد اداره‌کل استاندارد، اظهار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان با اشاره به محصول راهبردی چای گیلان، گفت: در هفت‌ ماهه نخست امسال، سه‌هزار و ۳۵۲ تن چای به ارزش ۴ میلیارد تومان صادر شده است.
محمدعلی یوسفی صبح امروز در نشست شورای استاندارد گیلان با اشاره به عملکرد اداره‌کل استاندارد، اظهار کرد: در هفت‌ماه نخست امسال یک‌هزار و ۸۶ اظهارنامه واردات اجباری با آزمون یک‌هزار و ۳۲۶ نمونه ارزیابی انطباق شده است.

وی با بیان اینکه ۸۳۲هزار و ۸۶۶تن کالا مورد ارزیابی انطباق قرار گرفته است، افزود: از نطر تعداد اظهارنامه‌های واردات اجباری با آزمون شاهد کاهش ۴۰درصدی و از نظر وزنی شاهد کاهش ۱۷۳درصدی هستیم.

مدیرکل استاندارد گیلان، گفت: بیشترین تعداد اظهارنامه‌ها برای واردات ورق‌های فلزی سرد و گرم، شمش فولادی و ناودانی و مربوط به کشورهای روسیه، قزاقستان، اوکراین و آذربایجان است.

یوسفی با بیان اینکه در هفت‌ماه نخست امسال ۲۱۷گواهینامه صادراتی برای ۹هزار و ۳۰۳تن کالا صادر شده است، تصریح کرد: ۲۱۲ میلیارد ریال خرما، کشمش و چای به  کشورهای روسیه، آذربایجان، اندونزی، مالزی، جمهوری چک، آلمان، کنیا، امارات عربی متحده و هندوستان صادر شده است.

وی با اشاره به افزایش صادرات گیلان، افزود: شاهد افزایش ۶۲درصدی ارزش محصولات صادر شده و ۲۵درصدی وزنی محصولات صادره هستیم.

مدیرکل استاندارد گیلان با اشاره به محصول راهبردی چای گیلان، گفت: در هفت‌ماهه نخست امسال، سه‌هزار و ۳۵۲ تن چای به ارزش ۴۰ میلیارد ریال صادر شده است.

یوسفی با بیان اینکه استانداردسازی در صنعت، کشاورزی و محیط زیست حائز اهمیت است، اظهار کرد: ۱۵۲ واحد آزمایشگاهی گیلان با موسسه استاندارد همکاری دارند.

یوسفی، استانداردسازی چای را به عهده مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان دانست و عنوان کرد: پارک علم و فناوری و معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با استاندارد همکاری دارند.

وی با اشاره به ثبت ۱۷۰ کارخانه چای در گیلان، گفت: ۱۶ کارخانه بسته‌بندی چای گیلان دارای پروانه کاربردی علامت استاندارد هستند./تسنیم

Share